Get IT done

Bij de meeste IT-oplossingen zijn meerdere partijen betrokken. Dit maakt IT al snel complex. Het kan beter, bewijst Centralpoint al sinds 2001. Deze single-point-of-care-organisatie regelt echt alles en ondersteunt, als value added IT-partner, ambities.

Get IT done

De ‘toppositie’ in twee categorieën van de Computable 100 ziet Luuk Slaats, CEO van Centralpoint, als een geweldige bevestiging dat klanten de werkwijze en service van deze specialist in IT-oplossingen waarderen. Niet dat hij daaraan twijfelde, want de organisatie groeide zomaar uit tot de grootste merkonafhankelijke reseller van de Benelux. Centralpoint is, met vestigingen in Nijmegen, Amstelveen en Aarschot, de specialist in IT-oplossingen voor alle organisaties, van klein tot groot. Ze zijn, zoals ze zelf zeggen, professionals voor professionals en zorgen ervoor dat iedereen altijd en overal zorgeloos kan werken. Slaats: “Wij zijn goed in IT, zowel op alle mogelijke devices als op infrastructuur, netwerk en software. Dit betekent dat klanten hun volledige IT bij één partner kunnen onderbrengen die alles vanuit een compleet portfolio van A tot Z regelt en zorgt dat klanten het overzicht houden.”

‘In welke branche een organisatie ook zit en welke IT-vraag er leeft: wij regelen het!’

Hybride werken

Het ontzorgen van organisaties gaat in 2020 voor een groot deel over thuiswerkplekken. Zo faciliteert Centralpoint bijvoorbeeld voor een van de grootste Nederlandse banken 15.000 thuiswerkplekken, inclusief bureaustoel, bureau en devices.

Tijdens de eerste lockdown in 2020 ging veel op ad-hocwijze. Ineens werkte iedereen thuis en was snelle ondersteuning vereist. “Tegelijkertijd zagen we een stop op de investeringen in de grotere IT-projecten, zoals datacenters. In de tweede fase volgde een andere beweging. De investeringen in datacenters en klantomgevingen, ingestoken vanuit werken op kantoor, werden omgeschakeld naar hybride situaties, inclusief thuiswerken. Het unieke van onze organisatie is dat we direct kunnen acteren. Of het nu gaat om beveiliging, dataopslag, connectiviteit, mobiel werken, beheer of onderhoud en logistiek: we hebben het in huis.”

Goed werkgeverschap

Als totaalleverancier en vanuit de filosofie dat de organisatie zo goed is als de mensen die er werken, staat bij Centralpoint het opleiden van en investeren in de zeshonderd medewerkers centraal. “In welke branche een organisatie ook zit en welke IT-vraag er leeft: wij begrijpen het. Om dit te kunnen, faciliteren we onze mensen dusdanig, dat ze echt in hun kracht komen.”

Ook cultuur is belangrijk. Laagdrempelig, open en ondernemerschap zijn belangrijke elementen. Slaats: “Verantwoordelijkheid ligt zo laag mogelijk bij iedereen in de organisatie en wat ons bezighoudt, ook in de top, is geen geheim. De kracht die dit alles in de organisatie brengt, voelen onze relaties ook. Het verbindt!”

Recente stories