Hague is al tien jaar thuis in het politiek-bestuurlijke labyrint, met kantoren in Den Haag, Amsterdam, Brussel en Parijs. “Corporate affairs is de kunst van het beïnvloeden van besluitvorming in de bestuurlijke arena”, weet CEO Vincent Nieuwelink. “Die vaardigheid wint aan belang, omdat de publieke opinie fundamenteel is veranderd. Bedrijven moeten zich meer dan ooit rekenschap geven van gevoeligheden in de samenleving. Hoe gaan ze om met het milieu, zijn ze een goed werkgever, tonen ze maatschappelijke verantwoordelijkheid? Daar moeten ze een weg in zien te vinden.”
Hague kan bedrijven door het doolhof gidsen, zegt Sandra Maas, Managing Director van Hague. “Het is ons vak om bruggen te slaan tussen stakeholders die elkaar nodig hebben. Je moet de tijdgeest aanvoelen.”
Tijdens de coronajaren zag Hague de globalisering, klimaatverandering en technologie in een stroomversnelling geraken. Toen werd besloten om het team uit te breiden met jonge academici, hbo’ers, politieke tijgers en mediajunkies. Van hen wordt verwacht dat ze met een frisse, non-conformistische blik de belangrijke dossiers adresseren. “GenZ is de aanstormende generatie die van wat we nu beslissen de gevolgen ervaart. Hun invloed is dus belangrijk”, aldus Maas. “Door generaties te verbinden stellen we onze antenne naar de samenleving gevoeliger af. Zo kunnen stakeholders een neutraal en afgewogen draagvlak vinden. En verankeren ze hun visie en ambities sterker in de samenleving.”
- MT1000-2024
- Robert van der Broek
- Download artikel