Mosterd: “Ons Marketing Technology & Innovation Team beheert zelf een aantal grootschalige campagnes. Daarvoor maken we gebruik van het Google Marketing Platform. In de toekomst zullen we die campagnes ook aan de campagneteams overdragen, samen met de kennis die ons team over het platform heeft verworven. Zo vangen we meteen tijdgebrek bij andere teams op en houden we zelf feeling met de markt.”
Customer centricity
Een van de andere kernwaarden van Exact is customer centricity. Mosterd: “We maken het contact met Exact voor de klant zo gemakkelijk mogelijk, onder meer door events, workshops en trainingen te organiseren, maar natuurlijk ook alle onlinekanalen, zoals social, chat en ons customerportal. We doen er alles aan om onze klanten aan ons te binden, de juiste hulpmiddelen te geven en interessante aanbiedingen te doen voor verdere upgrades. Customer centricity vergt innovatie van databeheer. We zijn bijna klaar met de integratie van al onze datasystemen en dat resulteert in een 360-gradenbeeld van de klant en de prospect. Alle signalen komen bij elkaar. Denk hierbij aan in-product usage data, content engagement op al onze marketinguitingen en natuurlijk de informatie van Sales en Customer Success. Account-based en omnichannel marketing zijn nu veel interessanter en onze afdelingen kunnen daartoe gericht samenwerken. Een specialistenteam voert data-analyses uit. Ons Customer Intelligence-team kan aan de hand van gebruikersgedrag voorspellen of iemand er mogelijk eerder bij gebaat is om te upgraden, waarna Marketing, Customer Success en/of Sales contact opneemt, bijvoorbeeld om een module of een upgradeversie dertig dagen te laten uitproberen.”
In-productmarketing
Mosterd: “De customer journey kan nog verfijnder. Daarvoor zijn we nu de mogelijkheden van in-productmarketing aan het testen. Dat per dag meer dan 40.000 man op onze systemen inlogt, levert mooie touchpoints op om met klanten te communiceren over nieuwe features, tips en advies. Daarnaast zullen we ook belangrijke processen in het product verder optimaliseren. Denk hierbij aan add-ons, upgrades of cross-sellprocessen.”
“Je ziet dus hoe we ons intern organiseren om flexibel en slim verder te gaan met data”, vat Mosterd samen. “Dat biedt kansen om Exact naar de toekomst te brengen.”
- Emerce 100 - 2020
- Josee Koning
- Maarten de Kok
- Download artikel