Creatief bureau voor aanstekelijk werk

Finally an agency creëert ideeën van waarde waarover je blijft praten. Het Rotterdamse bureau werkt voor merken die iets te vertellen hebben, die durven én doen. Met aanstekelijk werk zet finally an agencyopdrachtgevers en doelgroepen in vuur en vlam. “We bedenken én maken het.”

Creatief bureau voor aanstekelijk werk

“Een goed idee rust volgens ons op drie pijlers”, zegt Lisette Samplonius, oprichtster en managing director van finally. “De eerste is het merk. De tweede de maatschappij, ofwel de doelgroep. De derde pijler is creatief opportunisme. Dit is de lucifer die zorgt voor de ontsteking in het realiseren van ons aanstekelijke werk.”

‘Wij maken merk-waardig werk voor klanten die durven én doen’

Rotterdams bureau

Finally heeft de wind in de rug. “Tot drie jaar geleden bestond ons werk nog hoofdzakelijk uit productie; nu bieden we ook diensten met betrekking tot strategie en conceptcreatie”, zegt Samplonius. “Dat onze nuchtere, opportunistische en tikkeltje Rotterdamse aanpak aanslaat, blijkt wel uit de langetermijnrelaties die we met klanten hebben. Onze samenwerking is collegiaal te noemen. Ons klantenportfolio is divers en groeit nog steeds. We werken overwegend voor challengers. Dat zijn merken met een uitgesproken missie én verhaal. Het zijn, met andere woorden, klanten die durven én doen.”

Robert Boer, partner en account director bij finally: “We zijn enorm trots op de verbreding in diensten en de aanvragen die hierbij komen kijken. Finally is gidsend. Dat maakt het werk waardevoller, voor mij persoonlijk, maar ook voor onze teams. Om op dit niveau te komen, hebben we dan ook flink geïnvesteerd in specialisten op strategie, creatie én design. Want wat we bedenken, maken we ook. Dat maakt ons een vrij uniek bureau.”

Niet groot, maar groots

Binnen de creatieve sector doen zich momenteel veel verschuivingen voor. Bureaus worden aan de lopende band overgenomen of sluiten zich aan bij een netwerk van agencies. Finally an agency kiest ervoor om zelfstandig en onafhankelijk te opereren. Volgens Samplonius is dit geen doel op zich, maar een uitvloeisel van de cultuur binnen het bureau. “We groeien, maar hoeven niet reusachtig te worden. Zolang we maar groots in ons werk blijven door dagelijks te doen waar we zelf gelukkig van worden.”

creatief opportunisme een van de 3 pijlers waarop goed idee rust

wij wakkeren als finally het vuur aan

nuchtere, opportunistische en een tikkeltje Rotterdamse aanpak

Recente stories