Senior Director AI & Data Marketing Dirk Melief vertelt graag meer over de kracht van AI-marketing: “We gebruiken AI om data nog effectiever en sneller aan het werk te zetten voor onze klanten. Hierin maken we onderscheid tussen twee vormen: Integrated en Custom AI. Integrated AI gebruiken we veel in bestaande marketingkanalen en -technologieën, zoals smart bidding en audience targeting in Google Ads, Meta en LinkedIn.
Van een andere orde is Custom AI en daar zijn wij echt specialist in. Hiermee ontwikkelen we op maat gemaakte AI-oplossingen in modellen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van onze klanten. Artefact is daar echt uniek in omdat we alle expertise in huis hebben. Van businessconsultants, marketeers, data-scientists tot data-engineers, die intensief in teams samenwerken. Dat stelt ons in staat om de AI-transformatie voor organisaties veel sneller te realiseren.
AI als competitief voordeel
Door onze geïntegreerde aanpak kunnen wij AI als een strategische pijler gebruiken voor effectieve marketing. Zo kunnen onze opdrachtgevers sneller anticiperen op trends en ongestructureerde data. En daardoor kunnen we kansen identificeren nog voordat ze zich voordoen.
Artefact opereert met vijftienhonderd consultants wereldwijd en werkt al tien jaar succesvol met AI. AI-marketing vergt de nodige inspanning, maar als het eenmaal staat … dan gaat het hard en dan heb je al snel competitief voordeel. AI-Marketing: better, faster and stronger!
- Emerce 100-2024
- Robert den Bremer
- Download artikel