Deze keuze ligt geheel bij de studenten.” Gestart wordt met twintig plekken. Hiermee wordt eerst ervaring opgedaan, waarna het aantal kan worden uitgebreid. Dit geldt ook voor het aantal bedrijven dat aan het initiatief deelneemt.
Projecten
Zoals gezegd werkt TRIMM aan een grote variëteit van projecten. Florijn noemt enkele voorbeelden: “We hebben gewerkt aan Iemand.nl, een portal die zelfstandige schoonmakers en particulieren die een schoonmaker zoeken samenbrengt. Alles wordt online afgehandeld, van het boeken tot en met de uitbetaling. Hiervoor hebben we een internationale MarCom Gold Award gewonnen. Iets heel anders is Philips Lighting OEM, dat voor andere fabrikanten onderdelen maakt. Hiervoor hebben we een groot gepersonaliseerd platform opgezet, waarvoor we in Berlijn afgelopen oktober een Digital Communication Award in ontvangst mochten nemen. En voor Nexperia, een spin-off van NXP, hebben we een corporate site gemaakt die in feite een grote zoekmachine is.”
‘Als je bijzondere dingen maakt, heb je bijzonder talent nodig’
Dit laatste laat volgens Florijn goed zien hoe breed TRIMM werkt. “Wij doen namelijk ook de marketing en helpen bij het succesvol maken van het platform; wij verzorgen de hele customer experience. Daarnaast zijn we bezig met een nieuw project waarbij we de data verzamelen en analyseren. Dit leidt tot nieuwe inzichten, waardoor we voor onze klant nieuwe markten ontdekken.”
Innovatie
Een bedrijf als TRIMM kan alleen succesvol zijn als continu wordt geïnnoveerd. “Wij moeten technologisch vooroplopen, een trackrecord opbouwen en dat in stand houden”, aldus Woesthuis. “Want alleen dan houden we onze klanten en werven we nieuwe.” Mede daarom heeft TRIMM onlangs zijn eerste hackathons georganiseerd. Teams, samengesteld uit verschillende disciplines, kregen de gelegenheid om ideeën te pitchen en uit te werken tot een ‘proof of concept’. “Dit is de eerste keer dat we dit zo doen”, zegt Woesthuis. “We hebben natuurlijk al eerder de gelegenheid geboden om ideeën uit te werken en dit leidde vaak tot verrassende en bruikbare ideeën.”
Uit alles blijkt dat TRIMM meer is dan een doorsnee ICT-bedrijf. Florijn: “We zijn constant aan het pionieren; we zoeken nieuwe uitdagingen en gaan die ook aan.” Woesthuis vult aan: “Dit kan omdat we geheel zelfstandig opereren; we zijn onafhankelijk en dit willen we graag zo houden. We kunnen onze eigen koers bepalen, ondernemer zijn. Zodra je onderdeel bent van een groter geheel, ben je meer aan het managen dan aan het ondernemen en dat willen we nu juist voorkomen.”
Uitdagende projecten voor hele gave klanten
Internationalisatie is steeds belangrijker
- Emerce 100 - 2018
- Tim de Vogel
- Fjodor Buis
- Download artikel