Het optimaal organiseren van een familievermogen is een grote verantwoordelijkheid. Een goed family office heeft overzicht over de hele familie, kent het verhaal achter het opgebouwde vermogen en staat zijn cliënten als een stille partner bij. Met zijn Family-propositie kan Auréus deze rol als geen ander vervullen.
Levensmiddelengroothandel Boon Food Group is in voor innovatie. Door zijn activiteiten telkens te verbreden is het nu actief met de eigen winkelketen Boon’s Markt, een exportbedrijf, een zorgbedrijf en belevert het flitsbezorgers en diverse buurtsupers overal in het land.
Hoe hou je een regionaal familiebedrijf op koers in een markt waar klanten eisen stellen aan mvo en de nadruk leggen op gemak (zoals online bestellen) en prijs? Door nuchter te blijven en een vaste koers te houden die recht doet aan je identiteit. “Als je meewaait met alle trends, red je het niet.”
Van schoonmaakbedrijf tot fullservicedienstverlener met een omzet van 1,2 miljard euro, 12 werkmaatschappijen en 42.000 werknemers. Dat is in een notendop het verhaal van ADG dienstengroep uit Almelo. Het familiebedrijf heeft een pragmatische ‘doe’-mentaliteit en legt 70 jaar na de oprichting nog steeds de focus op de lange termijn.
Het verhaal van Groothuis Bouwgroep gaat over de enorme kracht van een familiebedrijf met een ‘kan wel’-mentaliteit. Maar ook over de ‘derde generatie’ die met nieuw elan de organisatie doorontwikkelt vanuit een sterke basis. En deze daarmee toekomstbestendig maakt.
Als grootste bank van de Europese Unie heeft BNP Paribas de schaal die nodig is om klanten optimaal te kunnen bedienen, vertellen Geert Lippens en William de Vijlder. Onder meer dankzij zijn sterke netwerk heeft de bank een uitstekende uitgangspositie om in 2022 ruim 7% te groeien op de Nederlandse markt.
ABN AMRO Asset Based Finance biedt financieringsoplossingen op het gebied van lease en commercial finance. De toekomst is duurzaam; daarvan is CEO Miranda Stokkingreef stellig overtuigd.
Klanten van ABN AMRO MeesPierson hebben vrijwel zonder uitzondering oog voor de maatschappelijke impact die ze met hun vermogen kunnen maken, vertellen Choy van der Hooft en Eran Habets. In toenemende mate zijn dat ondernemers die na de verkoop van hun bedrijf iets willen terugdoen voor de maatschappij.
Swiss Sense staat graag dicht bij de consument. Of het nu gaat om de locatie van een nieuwe winkel of de veranderende behoefte rondom een goede nachtrust. Met data wordt elke beslissing onderbouwd. Dat is de filosofie van slaapspecialist en familiebedrijf Swiss Sense.
Eric Berkhof is een CEO van klassieke snit: in 1982 als stagiair begonnen en opgeklommen tot de hoogste positie binnen het bedrijf. In die tijd heeft hij van de kleine autodealer Van Mossel een internationaal, fullservice automobiliteitsconcern gemaakt, zonder de waarden van het familiebedrijf uit het oog te verliezen. “Klanten moeten altijd met een fijn gevoel wegrijden.”
Iedereen heeft het over innovatie. Toch zijn er niet veel bedrijven die het aandurven om echt te investeren in nieuwe technologieën. TKH Group, het voormalige Twentsche Kabel, heeft daar geen moeite mee. Sterker nog: disruptie schrijven ze graag met een grote D. “We dagen onze mensen uit om vrij te denken en steeds te innoveren.”
Gezond eten en bewegen, daarvan is iedereen zich wel bewust. Maar gezond slapen bleef lang een ondergeschoven kindje. De coronacrisis gaf het gezondheidsbewustzijn een boost, met een inhaalslag voor gezond slapen tot gevolg. CEO John Kruijssen: “Nederlanders besteden wekelijks slechts € 2,- aan slapen. Dat groeit richting € 2,75. Hoe beter de slaap, hoe gezonder én gelukkiger.”