• Madelon Fortuin
  • 24 mei 2016

Adverteerders betalen bij NRC alleen voor een view die in beeld is (above the fold)

Één van de strategische pijlers van NRC is het uitbouwen van de digitale activiteiten. Deze strategie is ook leidend richting adverteerders en heeft geresulteerd in een nieuwe ontwikkeling bij online adverteren.

Ook online meet NRC zuiver bereik

Madelon Hoekstra-Fortuin: “NRC staat voor kwaliteit. Daarom streven wij ook naar een kwalitatieve manier om online campagnes zo impactvol mogelijk uit te serveren. Sinds dit jaar laden we op nrc.nl de advertenties asynchroon in. Dit houdt in dat een advertentie ‘on-scroll’ laadt, dus pas als de advertentie ook daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de betreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold geserveerd, en daardoor ook niet berekend aan de adverteerder. Dit is écht uniek in de markt en dit is waar NRC zich onderscheidt van de rest. We merken dat onze keuze voor asynchroon uitserveren van impressies actuele gespreksstof is. Aan tafel bij adverteerders en mediabureaus blijkt dat zij zich vaak niet bewust zijn van het feit dat men bij andere exploitanten betaalt voor een impressie die niet door de beoogde doelgroep is gezien. Ik verwacht dan ook dat dit veel impact gaat hebben op de markt de komende maanden.”

 

 

Resultaten paywall nrc.nl

Op nrc.nl vindt de lezer kwaliteitsjournalistiek; deze content staat sinds oktober 2015 achter een paywall. De resultaten van nrc.nl zijn erg bemoedigend. Madelon Hoekstra-Fortuin; “De paywall heeft geen negatief effect op de pageviews, het aantal stukken dat een bezoeker leest ligt hoger en de gemiddelde leesduur is verdubbeld. Het metered model, dat intussen goed is voor 18 procent van onze nieuwe abonnee-instroom, toont dat lezers écht bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsnieuws. Hierdoor bieden we de adverteerder – net als op papier – een sterk geëngageerde lezer aan.”

Adverteren met de kwaliteit die je gewend bent van NRC

Met online advertenties bij NRC bereik je met de minste waste een hoogopgeleide, kapitaalkrachtige en hoog geëngageerde lezer en betaal je alleen voor de views die daadwerkelijk in beeld zijn. Madelon Hoekstra-Fortuin; “Ik nodig adverteerders dan ook graag uit om het gesprek met ons aan te gaan en samen de AB1 doelgroep op de meest kwalitatieve manier te bereiken en bewegen.”

Over de auteur

Madelon Hoekstra-Fortuin; Commercieel Directeur Adsales bij NRC Media sinds juli 2015
Meer informatie over adverteren bij NRC nrcmedia.nl

Recente expert-content