“Ik ben een SEO-junkie. Als je dit al 25 jaar met zoveel passie doet, kun je wel spreken van een verslaving”, zegt Roderick van Straten, Senior Online Marketeer bij Heers. Hij bouwde zijn eerste website al in 1997, heeft de opkomst van Google meegemaakt en is verliefd geworden op online marketing. “Ik krijg een kick als ik stijgende lijnen in traffic en omzet zie in grafieken. Laten zien dat je beter bent, de competitie aangaan.”
‘Wij kunnen elke klant die afhankelijk is van Google verder helpen meer omzet te genereren’
SEO-specialisten in huis
Van Straten heeft online marketing snel volwassen zien worden. “In het begin moest je zelf de online wereld verkennen. Alles zelf doen, van teksten schrijven tot programmeren.” Nu red je het niet meer als generalist. SEO-teksten, technische SEO-analyses, Google Ads, linkbuilding, content audits – voor elke discipline is een eigen specialist nodig, stelt Van Straten. “Je moet een designer niet lastigvallen met het schrijven van blogs of een blogger met het analyseren van een Google Ads-account.”
Die specialisten heeft Heers allemaal in huis. Zij zorgen ervoor dat 150 klanten succesvol zijn in hun onlinemarketingcampagnes. “Wij kunnen elke klant die afhankelijk is van Google helpen om meer omzet te genereren”, claimt Van Straten. Heers heeft ‘pure’ online klanten en kan daarnaast voor andere klanten ook het ROPO-effect een boost geven. “Voor onze klanten Van Boxtel en Luxaflex is het doel niet direct online verkoop, maar wel om traffic te genereren. Wij zorgen dat er meer mensen naar hun winkels komen.”
Waarom uitbesteden?
“Waarom? Als ik nog moet uitleggen dat je iets met SEO moet doen, dan pas je eigenlijk niet bij Heers. Wij zijn er voor de partijen die hun eerste stappen op het gebied van SEO al hebben gezet en weten dat het beter moet.”
De markt is natuurlijk gehypet – elk jaar wordt Google weer iets slimmer, maar de basis blijft hetzelfde, zegt Van Straten. “Je hebt een goede technische website nodig, met relevante content en een sterk linkprofiel.” Met die ‘ouderwetse kwaliteit’ wil Heers zich onderscheiden van de ‘cowboys’ in de markt. “Het is een partnerschap, een samenwerking tussen de klant (die over de branchekennis beschikt) en ons als SEO-experts. Je moet samen blijven knokken, want er zijn nog steeds maar tien plekken op de eerste pagina van Google.”
- Emerce 100-2023
- Arthur Lubbers
- Charles Poorter
- Download artikel