No.dots is met zijn team van twaalf digital natives actief in de hele range van digital marketing en development. Social-mediamarketing, shopware-development, SEA en de koppelingen ertussen. Marijn Kortstra: “Dat doen we in een zeer smalle niche: merken die hun eigen producten ontwikkelen, (laten) produceren en vermarkten. Zowel start-ups als grotere, gevestigde merken, bijvoorbeeld ‘home & lifestyle’-textielmerk Walra. Maar ook toiletmerk Dixi – weer iets heel anders.”
Data, geen onderbuik
Al is het team van no.dots jong – gemiddeld 27 jaar – toch zijn ze volgens Kortstra prima in staat om zich te verplaatsen in de leefwereld van elke leeftijdsgroep. “Zo is het voor een merk als Walra van groot belang om hun traditionele doelgroep te bereiken – die zijn tegenwoordig bijna allemaal online actief. Tegelijk willen zij ook een jongere doelgroep aanspreken, die bereikt moeten worden via heel andere kanalen, zoals TikTok of Instagram. Daarbij boren wij op basis van data en niet van onderbuikgevoel alle relevante doelgroepen aan, ook als een merk die zelf niet direct in beeld had.”
‘Wij helpen je focussen en overtuigen, maken je zichtbaar, geliefd en beter’
Als boutique agency koppelt no.dots een persoonlijke werkwijze aan een uiterst professionele aanpak. “Veel merken die bij ons terechtkomen vinden het een verademing dat ze niet meer met allerlei customer happiness- en accountmanagers te maken hebben, van het kastje naar de muur en terug worden geschoven. Maar met onze filosofie – wij helpen je focussen; helpen je overtuigen; maken je zichtbaar; maken je geliefd; helpen je verbeteren – bieden we wel een gestandaardiseerde onderbouwing van ons creatieve maatwerk. Zo garanderen we flexibiliteit voor elk merk op basis van goed uitgewerkte processen.”
Essentiële combinatie
Heel belangrijk is ook dat no.dots hierin marketing en webdevelopment combineert, benadrukt Kortstra. “Veel agencies doen het een of het ander. Maar juist de combinatie zorgt ervoor dat we creativiteit in marketing kunnen onderbouwen met technische kennis van zaken. En onlinemarketing wordt steeds meer een technisch complex verhaal door alle data en privacywetgeving. Onlinemarketing drijft op data en wij weten als geen ander hoe we dat technisch en juridisch kunnen optimaliseren.”
- Emerce 100-2023
- Martijn Kregting
- Maarten de Kok
- Download artikel