Zelfstandig, dus ondernemend en wendbaar

TRIMM is een full service digital agency dat kan bogen op meer dan 25 jaar ervaring en expertise. Het bureau manifesteert zich vooral in digital marketing, innovatie en hosting & security. “Als lid van het ICOM-netwerk hebben we ook internationaal een grote slagkracht.”

Zelfstandig, dus ondernemend en wendbaar

TRIMM heeft de afgelopen jaren veel in online businessevents geïnvesteerd. “Deze events zijn in no time uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van de marketingstrategie”, zegt managing partner Marc Woesthuis. “Ze leveren een schat aan data en kansen op, zoals lead nurturing. Bovendien leiden ze tot meer efficiëntie en een lagere CO2-voetafdruk. Ik verwacht dat online businessevents mainstream blijven, al dan niet in hybride vorm.”

Low-code

“Digitale koplopers hebben hun e-commerce en digital marketing volledig in de bedrijfsprocessen geïntegreerd”, zegt managing partner Jorens Thomassen. “Andere bedrijven werken hier ook hard aan, maar moeten nu echt grote stappen zetten om relevant te blijven. TRIMM kan hen hierbij ondersteunen, onder andere door het ontwikkelen van software. Hierbij is time-to-market voor onze klanten steeds meer key. TRIMM is in staat om deze tijd verder te verkorten, onder andere door de inzet van makkelijk te integreren low-code tools. Voor een agency is dit een vrij unieke propositie, waarmee we onze hoogwaardige technologische expertise onderstrepen.”

De laatste jaren is de cyberdreiging fors toegenomen. “Bedrijven zoeken naar de beste manier om security in hun strategie te integreren”, zegt Thomassen. “Ooit was security een pure IT-aangelegenheid, door de toename van apps en data zijn nu ook marketeers verantwoordelijk. Met onze Performance Cloud-propositie combineren we security met digitale prestaties, zodat we de business van onze klanten versnellen, terwijl we de risico’s beperken.”

‘Dankzij slimme technologiekeuzes kunnen we de time-to-market verder verkorten’

ICOM

TRIMM onderscheidt zich door daadwerkelijk te integreren in klantteams, zodat ze als een goed geoliede machine draaien. Managing partner Rogier Florijn: “Onze werkwijze tilt klanten naar een hoger niveau. In marketing en techniek, maar ook wat betreft de inrichting van hun organisatie. Zodra een klant zelfstandig kan versnellen, verdwijnen we naar de achtergrond om na te denken over de volgende innovatie waarmee we de klant kunnen verrijken.”

Ondanks de vele overnames in de markt blijft TRIMM nog steeds zelfstandig. “We willen volgens onze eigen filosofie ondernemen”, zegt Woesthuis. “Dit houdt onder andere in dat we de kracht van ketenintegratie en global reach willen benutten op een manier die bij onze klanten past – en bij ons. Daarom zijn we lid van ICOM, een netwerk van onafhankelijke, intensief samenwerkende digital agencies uit meer dan zestig landen. Zo kunnen we ook internationaal impact maken en wendbaar en flexibel zijn.”

Recente stories