“Van e-commercespecialist transformeert Salmon dit jaar naar een global fullservice-internetbureau, omdat we samengaan met Wunderman, in de
nieuwe divisie Wunderman Commerce”, aldus Gertjan Schaefers, Managing Director Salmon Netherlands. “Dit nieuwe partnership geeft ons toegang tot een wereldwijd netwerk met maar liefst 175 vestigingen in 60 landen. Dit
stelt Salmon in staat om alle facetten van de digitale transformatie van een brand te vervullen.
Salmon heeft in het verleden al enkele van de grootste e-commerceoplossingen ter wereld in retail, B2B en de zogenoemde luxury
brands geïmplementeerd. Onder de naam Wunderman Commerce kunnen we onze gecombineerde expertise wereldwijd aanbieden”
TRENDING MARKETPLACES
“Hoe doe je dat dan, een digitale koploper blijven?”, begint Schaefers. “Wat we nu zien, is dat onze klanten steeds vaker naar strategische en technische capaciteiten zoeken voor de uitbouw van hun e-commerceplatform, dankzij de toenemende groei van online retailkanalen en de steeds groter wordende disruptie van internetspelers als Amazon. Een sterke trend is dat brands niet alleen via hun eigen kanaal verkopen, maar ook steeds meer aansluiten bij marketplaces zoals Amazon en Alibaba.
‘Wij vervullen alle facetten van de digitale transformatie ’
Nu al vindt bijna 50% van de aankopen plaats via marketplaces. Salmon beschikt over dertig ex-Amazon-medewerkers die onze klanten precies kunnen adviseren hoe ze maximaal gebruik kunnen maken van marketplaces.”Schaefers vervolgt: “Waar e-commerce vroeger met name gefragmenteerd was, is het tegenwoordig overal. Het is de kunst voor bedrijven om hun verkoop- en distributiekanalen optimaal aan te laten sluiten bij de digitale wereld.
Of het nu gaat om een webshop, marketplace of een affiliate. Ook helpen wij bedrijven bij het realiseren van een eigen marketplace zoals bijvoorbeeld
bol.com. Salmon is in Nederland de enige partner die Mirakl, een marketplace platform, implementeert.”
E-COMMERCE
Schaefers: “Klanten verwachten gewoon steeds meer; je bent tegenwoordig alleen maar succesvol als je de combinatie van creativiteit (CX), data en techniek beheert.Als Wunderman Commerce leveren wij diensten binnen deze thema’s voor alle digitale kanalen. We ondersteunen bedrijven in hun omnichannel strategie en zorgen ervoor dat brands hun klanten nog relevanter kunnen bedienen. Wij zijn altijd op zoek naar de optimale online- channelmix voor onze klanten, van marketplaces (Amazon, Alibaba of een eigen marketplace), online retailchannels (indirect) of direct-2-customer (D2C).”
Creativiteit combineren met techniek en data
- Emerce 100 - 2018
- Fidessa Docters van Leeuwen
- Fjodor Buis
- Download artikel