Het onderzoek “Digital Distress: what keeps marketeers up at night?” dat Adobe in september 2013 onder marketingprofessionals heeft laten uitvoeren, toont dat zij onzeker zijn over hun digitale marketingvaardigheden.

Eén van de oorzaken is dat de meerderheid van de ondervraagden vindt dat de digitale ontwikkeling van de marketingbranche de afgelopen twee jaar in een stroomversnelling is geraakt. Minder dan de helft heeft vertrouwen in de eigen bedrevenheid in digital marketing. Ook hebben zij weinig vertrouwen in de effectiviteit van hun marketingcampagnes, terwijl de druk om deze te meten toeneemt. Marketeers moeten de ROI ervan aantonen, maar ruim 70% zegt moeite te hebben deze zichtbaar te maken. Zij zullen zich digitale marketing snel eigen moeten maken, want bedrijven profiteren van de belofte die digitale marketing hun biedt.

 

“Marketeers moeten de juiste tools in bezit hebben om de uitdagingen van digitale marketing het hoofd te bieden”, zegt directeur Werner te Riet. “47% echter zegt niet de beschikking te hebben over die tools. 65% is ervan overtuigd dat bedrijven niet kunnen overleven zonder een geïntegreerde digitale marketingbenadering.” Adobe is al geruime tijd succesvol bezig de werelden van creativiteit en wetenschap met elkaar te verbinden. Het heeft o.a. Photoshop en zijn Creative Suite-applicaties naar de cloud gebracht met Adobe Creative Cloud en gecombineerd met een allesomvattend marketingportfolio, Adobe Marketing Cloud. Adobe heeft hiermee in vier jaar tijd een digitale marketingbusiness van meer dan 1 miljard dollar opgebouwd. “Wij helpen bedrijven digitale media en digitale marketing strategisch in te zetten door content te maken, managen, meten en optimaliseren in een geïntegreerd proces”, zegt Te Riet.

Recente stories