Wat
Marktplaats zo bijzonder maakt als e-commerce platform is de unieke combinatie van een werkelijk enorm consumentenbereik en de mogelijkheid om heel gericht een zeer specifieke doelgroep te targeten, die ook nog eens een aantoonbare aankoopintentie heeft.
“Maandelijks heeft Marktplaats 7,3 miljoen unieke bezoekers die allemaal op zoek zijn naar een bepaald product,” vertelt Robert Franke, Hoofd Mediabureaus & Exchange bij Marktplaats Zakelijk. “Dat geeft bedrijven ongekende mogelijkheden om op een doelgerichte manier hun merk of product over het voetlicht te brengen aan een koopgericht miljoenenpubliek.”
Marktplaats Zakelijk biedt ondernemingen effectieve displaymogelijkheden binnen een relevante context. Het levert speciaal op de verschillende devices toegespitste online advertentieoplossingen. “Daar houden we terdege rekening mee met onze commerciële oplossingen. Wij hebben uitgebreide keuzemogelijkheden aan bannerformaten voor de desktop, smartphone en tablet”, legt Franke uit. “Hierdoor kunnen we intelligente targeting bieden om elke relevante doelgroep te bereiken. We denken ‘Mobile First’ bij alle innovaties.”
Uiteraard is een displayoplossing op maat ook altijd mogelijk. Omdat Marktplaats kan worden gezien als een verzameling van elkaar versterkende websites, liggen cross-selling en upselling binnen handbereik. Bedrijven kunnen direct banners inkopen, maar met de geautomatiseerde inkoop via het veilingsysteem Marktplaats Exchange zijn adverteerders verzekerd van een kostenefficiënte aanschafwijze. “Wij bieden adverteerders de mogelijkheid om op transparante wijze in te kopen op Marktplaats. Ze zijn in staat om de advertenties binnen 1 van de 37 groepen in te kopen en daardoor zo relevant mogelijk te zijn.”