Stop met zenden, start met praten!

Stop met zenden, start met praten!

“De tijd dat je social media er een beetje bij kon doen, is officieel voorbij”, aldus Diederik Chevalier, CEO van social mediabureau Somention. “Steeds meer merken worden zich ervan bewust dat social media een vak apart is. Elk kanaal kent zijn eigen aanpak en het vraagt enorm veel creativiteit om op te vallen tussen de hoeveelheid boodschappen. Door een breed scala aan internationale klanten, zowel binnen FMCG als B2B, weten we precies wat er scoort. We werken met multidisciplinaire brandteams die bestaan uit strategie, online marketing, art direction, copywriting en content management. Zo kunnen we verschillende expertises loslaten op een klant.”

Maar Somention gaat nog een stap verder dan dat… “Het is van groot belang dat je een relatie onderhoudt met je fans, eigenlijk net als in het echte leven”, zegt Chevalier. “We zien dat veel bedrijven alleen maar zenden: ze vergeten het gesprek aan te gaan. Wij zijn één van de weinige social mediabureaus dat community management op grote schaal aanbiedt. Onze (internationale) community managers worden per klant inhoudelijk getraind, er is geen reactie die ontsnapt aan hun aandacht. Ze reageren op een manier die precies past bij het merk: grappig, gevat of enthousiast. Dit doen we in inmiddels in 12 talen! Onze campagnes worden dan ook steeds internationaler. Wat werkt in Nederland, kun je met kleine aanpassingen relatief eenvoudig naar andere Europese landen doorvertalen. En deze aanpak slaat aan. We werken nu met 55 enthousiaste social natives en het is onze ambitie om dit aantal binnen twee jaar te verdubbelen. Wij hebben ons 100% vastgebeten in social en daar plukken we nu de vruchten van.”

www.somention.com

Recente stories