Nedflex begon 31 jaar geleden met het vinden van werk voor moeilijk bemiddelbare mensen. Nu verzorgt het bureau uiteenlopende hr-diensten en ligt de nadruk sterker op binden, samen met de klant.
Nedflex bemiddelt personeel in onder meer de agrosector, voedselproductie, bakkerijen, horeca, logistiek en e-commerce, vertelt CEO Nick Bos. “Bovendien zijn we daar met onze hr-diensten ook een sparringpartner voor onze klanten. We proberen hen anders naar hun personeelsbeleid te laten kijken. Niet elke werkgever vindt het makkelijk om uit de comfortzone van cv’s te stappen. Maar wij zijn ervan overtuigd dat iemand eerst gemotiveerd moet zijn. En dan kunnen we hem of haar, samen, heel veel bijbrengen. Zo biedt onze Nedflex Academy gericht cursussen, opleidingen, deelmodules en dergelijke aan. Daarnaast is de ontwikkeling in de praktijk cruciaal; daar werken we samen met de klant aan.”
Onderscheidende factor
“Dat ‘samen’ is echt een onderscheidende factor”, vervolgt Bos. “Het beste voorbeeld is dat we onze medewerkers bij een aantal grote klanten als intercedent of personeelsmedewerker in de productieomgeving plaatsen. Daar werven ze mensen en begeleiden hen in hun loopbaan. Met onze inhousediensten ontzorgen we de klant en hebben medewerkers altijd een adviseur in de buurt die hen verder kan helpen.”
Bos: “Door de krappe arbeidsmarkt is medewerkers vinden niet meer voldoende; hen binden en behouden is de eerste stap in het oplossen van je personeelstekort. Daar ontwikkelen wij een strategie voor, samen met onze klanten. Want werkgevers moeten daar zelf ook aan bijdragen. De toekomst van die medewerker ligt immers bij dat bedrijf; dan ben je verplicht er samen in te investeren.”
- MT1000-2023
- Josee Koning
- Download artikel