Carerix ontwikkelt intelligente internationale SaaS-applicaties voor de detachering-, werving- en selectiebranche. De software ondersteunt consultants en recruiters bij het vinden en plaatsen van de juiste kandidaten. Met de opkomst van Internet en Mobile hebben zich in de arbeidsmarkt(communicatie) flinke ontwikkelingen voorgedaan. “Wij zien drie trends in de markt en alles draait om snelheid”, zegt Reinald Snik, CEO bij Carerix. “Breder gebruik van social media, de inzet van online sourcing en het bouwen van communities. Via social media, zoals LinkedIn en jobboards, vinden we veel informatie over bijna iedereen. Ze zijn een waardevolle aanvulling op passieve wervingskanalen.” Om snel relevante informatie van kandidaten te matchen met de behoefte van een bedrijf gebruiken recruiters de intelligente tools van Carerix met een beter resultaat en tegen lagere kosten. Bovendien wordt social media als communicatie- en marketinginstrument voor het eigen bedrijf en als aanvulling op de eigen database ingezet. Online sourcing op zijn beurt verbetert – en is een aantrekkelijk alternatief voor – passieve werving. “Met online sourcing, het centraal zoeken en matchen van personen via Internet, worden geschikte kandidaten gevonden, benaderd en geplaatst, waar passieve werving minder zou hebben opgeleverd”, benadrukt Snik. “Onze tools maken gebruik van vrijwel elke relevante informatiebron, zodat je snel en gemakkelijk, zonder veel handelingen, informatie over kandidaten valideert en analyseert. Tot slot zijn Online Community Apps belangrijke hulpmiddelen om mensen aan je te binden, dit als aanvulling op traditionele (responsive) websites.” Carerix biedt alle instrumenten voor succesvolle detachering, werving en selectie.
- FD Outlook-01 - 2014
- René Moscou