Persoonlijke Customer Journeys

Opnieuw staat Datatrics hoger bij de Analytics & Optimalisatie Software van Emerce. ‘We staan tussen grote Amerikaanse partijen. We doen ‘t dus goed.” Bas Nieland, CEO van Datatrics is er nuchter onder. De doelstelling van het in 2014 opgerichte Datatrics is en blijft het gemakkelijk toegankelijk maken van Big Data voor kleine en middelgrote marketingteams. Veel technische kennis en kunde is niet nodig. Datatrics combineert alle beschikbare data (CRM, e-mails, socials en meer) met data als demografie, weer en verkeer. Daarmee creëren ze 360 graden klantprofielen, die waardevolle inzichten bieden voor het personaliseren van de customer journey.

Nieland stoorde zich als marketeer bij een marketingbureau aan de niet direct toegankelijke data. “Alles wat we wilden met data was lastig en duur.” De tool die hij opzette voor een paar grote retailers werkte zo goed dat deze de markt op kon. “Deze achtergrond maakt ons onderscheidend. Wij zijn marketeer-georiënteerd. Techniek is voor de achterkant.”
Datatrics personaliseert de Customer Journey voor vooral kleine en middelgrote organisaties in de Travel, Leisure, Retail en Ecommerce. Ook andere markten, waaronder de Recruitment markt, weet Datatrics te vinden. “De Candidate Journey is de Customer Journey van een potentiële kandidaat. Daarmee creëer je de perfecte match tussen kandidaat en opdrachtgever.”

Een mooie ontwikkeling vindt Nieland de stijgende populariteit van conversationele marketing. “Klanten vervangen vaker het ‘pushen’ van producten door gesprekken via een chatbot die leiden naar het beste aanbod. En dankzij de nauwe samenwerking met onze partners, kunnen nu nog meer organisaties gebruik maken van het actionable Datatrics CDP.”

www.datatrics.com

Persoonlijke Customer Journeys

Recente stories