Openheid en collaboratie zijn king

Merken zijn open systemen geworden die groeien door interactie met de consument. Ze willen een opwindende en gelijkwaardige relatie met hun fans. Dat betekent dat bureaus steeds meer creatief uitgedaagd worden om die verbinding te maken. Openheid en collaboratief denken zijn daarbij de sleutel bij Havas Worldwide.

“Wij geloven niet in online, social media, tv, radio of public relations als panacee. Dat zijn slechts de hulpmiddelen die worden gebruikt om de interactie tussen producten, merken en hun consumenten tot leven te brengen. Havas ontwikkelt en begeleidt strategieën en concepten die de interactie met consumenten tot leven brengen”, vertelt Rob van Beek, CEO bij Havas Worldwide Netherlands. “Wij zijn een essentieel onderdeel van de business van onze klanten. Wij zijn hun strategisch en creatief partner en het is onze rol om hen te helpen, met de effectiviteit van een campagne of communicatie-uiting als meetlat.

 

Online platformen, zoals Facebook en Twitter, zetten wij in om campagnes in real-time te kunnen beïnvloeden. Het is belangrijk om te weten op welke platformen de consument zich bevindt en welke wegen er zijn om hem te bereiken.” Zo houdt Havas overzicht over de conversatie met de consument, kan het gesprek worden gemanaged over ieder relevant kanaal en kan die kennis worden omgezet naar de beste oplossing. “Waar het om gaat is dat wij fans van een merk creëren”, legt Van Beek uit. “En wij doen dat door heel nauw met onze klanten samen te werken en voor een open, eerlijke omgeving met oog voor de business te zorgen. Dan wordt communicatie iets van ons samen. Dat zijn cruciale zaken waarmee we het succes van onze klanten vergroten.”

Openheid en collaboratie zijn king

Recente stories