NEP The Netherlands, al ruim twee jaar onderdeel van de Amerikaanse NEP Group, is de Nederlandse marktleider in mediatechnologie. Makkelijker gezegd: het bedrijf dat alle techniek, faciliteiten en mensen levert die nodig zijn om content te maken en te distribueren. Voorheen was dat alleen televisiecontent, tegenwoordig ook veel online content. Sprekende programma’s zoals The Voice of Holland, De Wereld Draait Door en The Passion, en on-demand platformen als NPO Start en Videoland, drijven op de mensen en techniek van NEP. “Ons bedrijf is een walhalla voor iedereen die affiniteit met techniek en content heeft”, aldus Michiel van Duijvendijk, vertrekkend CEO en medeoprichter van het bedrijf. Met ruim 700 collega’s stuurt NEP de innovatie in het medialandschap, in Nederland en inmiddels ook steeds vaker in het buitenland.
Wat weinig mensen weten, is dat Nederland niet alleen qua formats wereldwijd een top 3-positie heeft, maar ook op het gebied van slimme, kostenefficiënte contentproductie vooroploopt. De techniek van NEP speelt hierbij een belangrijke rol. Van Duijvendijk: “En dat techniek niets is zonder mensen, weten wij bij NEP al heel lang. Bij ons werken de toppers, en die kwaliteit trekt – samen met veel nieuwe uitdagende projecten – ook weer andere ‘high potentials’ aan. Zo rolt de sneeuwbal van talent al jaren door. Ik heb er veel vertrouwen in dat Ralf van Vegten, mijn opvolger, deze stijgende lijn doorzet. Hij is iemand die grote kennis van de markt koppelt aan een enorme dosis enthousiasme en gedrevenheid, en dat past perfect bij dit bedrijf.”
- Emerce 100 - 2018
- Josee Koning
- Download artikel