De consument die de moeite heeft genomen om naar de winkel te gaan moet je in de behoefte voorzien. Voorkom dat de klant het product wel bij de concurrent vindt. Clicks in Bricks ondersteunt de retailer hierin. Clicks in Bricks biedt een interactieve oplossing waarmee retailers een online shop in hun fysieke winkel kunnen creëren, zonder dat daarvoor grote investeringen nodig zijn.
“Met onze kiosken vergroten winkeliers niet alleen hun schapruimte en kunnen zij virtueel een breder en groter assortiment tonen”, legt Cohen de Lara, uit, “ook zijn de mogelijkheden voor cross-selling enorm toegenomen.” De kiosken van Clicks in Bricks kennen bijna onbeperkte toepassingsmogelijkheden door hun stand-alone karakter. De kiosken zijn namelijk ook voorzien van een geïntegreerde pin terminal waardoor de retailer zonder een koppeling met het kassasysteem, overigens wel mogelijk, een andere winkel in zijn eigen winkel kan opnemen.
Andersom geven de kiosken retailers ook de mogelijkheid hun gehele assortiment op een andere locatie zoals beurzen of warenhuizen te verkopen. De kiosken kunnen inzicht geven in de voorraad van het centrale magazijn maar ook van de andere filialen. Het assortiment/de voorraad van leveranciers inzien en verkopen behoort ook tot de mogelijkheden. “Wij hebben niet alleen winkel(keten)s als klant maar ook kleine detailisten of groothandels die nu via onze kiosken hun gehele assortiment in de winkel van hun klanten kunnen aanbieden zonder dat dit extra ruimte inneemt en zonder dat de retailer hier een voorraadrisico op loopt.” En met de leaseoptie van Clicks in Bricks, is online in de fysieke winkel bereikbaar voor iedere winkelier.
- Emerce 100 - 2012
- René Moscou