Zeeuw & Zeeuw is een dealerbedrijf dat in 1954 is opgericht. Tot 2010 was het familiebedrijf volledig gericht op Renault, daarna zijn Kia, Ford, Nissan en Mitsubishi aan het portfolio toegevoegd. “Een unieke propositie”, zegt CEO Jan Hofstede. “Iedere merkkolom heeft zijn eigen mensen: van monteur tot directeur. Dit zorgt voor focus en verdieping van vakkennis. Wel bieden we over alle merken heen een totale verzorging van mobiliteit: lease, verzekeringen, financieringen en schadehulp. Onze zakelijke dienstverlening gaat net iets verder dan wat je normaal in de markt ziet. We vertrouwen hierbij op een team van vertegenwoordigers en een goed geoliede binnendienst. We zijn iedere werkdag tot 21.00 uur bereikbaar, zodat we snel in kunnen spelen op de behoeften van klanten. In onze merkmix zitten veel hybride en volledig elektrische auto’s. Zo helpen we klanten hun wagenpark duurzaam in te richten.”

Zeeuw & Zeeuw heeft 33 vestigingen, verspreid over Zuid-Holland en Utrecht. Het afgelopen decennium zag het bedrijf zijn groei verdrievoudigen. “Toch is groei geen doel op zich”, zegt Hofstede. “Ons beleid is gericht op het handhaven van onze kernwaarden: Betrokken, Onderscheidend, Deskundig, Ambitieus en Geïnteresseerd. Hiermee willen we structureel een goed lopend bedrijf neerzetten. We hechten veel waarde aan zelfwerkzaamheid: we doen het liefst alles zelf, van overnames tot content creëren voor social media. Wat ons in automotive ook onderscheid: we hebben twee vrouwelijke aandeelhouders, beiden zijn tevens actief als merkdirecteur. We steunen sportactiviteiten en goede doelen. Ook dat maakt ons een echt familiebedrijf: het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid.”

Recente stories