De organisatie is niet geneigd om op haar lauweren te rusten. De continue ontwikkeling en verruiming van het toch al omvangrijke productenportfolio is een prioriteit en de onderneming vergroot ook voortdurend haar dienstenpakket voor zakelijke klanten en consumenten. Lenovo spant zich al geruime tijd in om van een productgeoriënteerd bedrijf te evolueren naar een klantgerichte organisatie. “We doen wat we beloven” is verankerd in onze cultuur en in ons DNA”, zegt Egbert Putmans, country manager B2B bij Lenovo Netherlands.
“We zijn actief op vele fronten”, vertelt hij. “Het mag bekend zijn dat Lenovo pc’s, notebooks, tablets, smartphones en ook smartwatches produceert voor de consumenten. Daarnaast bieden we de enterprise-markt een breed portfolio aan producten zoals storage, servers en diensten waaronder cloud-oplossingen. We blijven voortdurend innovatieve devices ontwikkelen, zoals de multi-mode Yoga-lijn, zodat deze de functionaliteit en het gebruiksgemak blijven bieden waar de verschillende markten om vragen. Innovatieve technologie bij Lenovo houdt in dat het device zich aanpast aan de mens en zijn gedrag bij het gebruik van de producten.” Customer experience speelt een belangrijke rol. De gebruiker bepaalt het ontwerp en het gedrag van de machine.
De onderneming wenst een zo groot mogelijke keuze en maximale flexibiliteit aan haar klanten te bieden. “Lenovo is een one-stop-shop van producten en diensten”, aldus Putmans, “van smartphones tot aan cloud- en datacenter-oplossingen. Operational excellence, kwaliteit en innovatie zijn de fundamenten waarop ons succes is gebaseerd.”
- Computable 100 - 2015
- René Moscou