[M]media lust het web zonder cookies rauw

[M]media lust het web zonder cookies rauw

Het jaar 2022 staat in het teken van performance based content marketing, zegt managing director Jouke Tjeerdsma van [M]media. Naast kanalen en umfeld biedt zijn bedrijf met content de context voor het vinden van doelgroepen op een internet zonder third party cookies. Voor adverteerders sluit [M]media langlopende samenwerkingen met niche-uitgevers voor het maken van content. Doel is een hoge score op relevante  zoektermen, essentieel in een wereld waarin geen third party cookies meer bestaan.

Die nieuwe wereld wordt eind 2023 werkelijkheid als Google stopt met cookies. Andere partijen zullen volgen, weet Tjeerdsma. Wellicht dat de discussie over het Transparancy Consent Framework (TCF) van IAB
Europe dit versnelt. Uiteindelijk is het zaak om doelgroepen te identificeren op basis van context. “Wij hebben al campagnes die compleet zonder cookies draaien op technologie van onze partner Adhese.” Daarmee
loopt [M]media voorop in de markt. “Ook zonder cookies weten we exact wie we op welke sites bereiken. Umfeld wordt weer belangrijk, en generieke nieuwssites gaan het moeilijk krijgen.” De focus ligt daarom op
zes interessegebieden waarmee [M]media maandelijks meer dan tien miljoen mannen en vrouwen bereikt via ruim honderd websites en apps: automotive, sport, lifestyle mannen, lifestyle vrouwen, food en – sinds
kort – finance. Dit nieuwe kanaal ontstond door de samenwerking met IEX Media, dat twaalf titels uitbrengt voor een kapitaalkrachtige doelgroep geïnteresseerd in aandelen, beleggen en crypto.

“In 2023 zijn wij de frontrunner in adtech en performance based content marketing voor publishers en adverteerders. Op het gebied van technologie hebben we onze strepen wel verdiend en lopen we voorop met onze
ad stack. Met performance based content marketing gaan we dit jaar een flinke slag slaan, na een paar succesvolle testcases met ons zelf ontwikkelde product Flywheel die we afgelopen jaar hebben gedraaid.”

www.mmedia.nl

Recente stories