E-commerce hostingbedrijf Hipex beleefde in 2019 wederom een topjaar. “We groeiden harder dan de markt”, zegt managing partner Milan Bosman. “Ook breidden we ons aanbod uit om in te spelen op de wensen van klanten en partners. Naast Magento ondersteunen we nu o.a. Shopware, Akeneo en diverse maatwerk-applicaties.”

Volgens Bosman kent het succes verschillende pijlers. “We analyseren continu wat beter kan, maar we verbeteren ook positieve punten: juist dit maakt klanten enthousiast. In objectieve performancetests komen we al jaren als een van de beste uit de bus, waarmee we de propositie van snelste hostingbedrijf onderbouwen. We ondersteunen klanten door  ook richting de applicatie te bewegen. Volledige ontzorging in de breedste zin van het woord blijft ons voornaamste doel. We zien het effect van onze klantfocus terug in onze churn rate: die ligt al jaren onder de 2%, ondanks de golf aan replatforming. Ook innovatie loont. Hierdoor hebben we in 2019 een performancewinst van ruim 20% gehaald. Binnenkort rollen we Percolate uit: een door ons ontwikkelde, unieke oplossing die klanten helpt met het geautomatiseerd verbeteren van hun Google Pagespeed-score.”

Net als in 2019 scoort Hipex ook dit jaar een toppositie in de E100-ranglijst ‘Hosting Shared & Managed’. Om onderscheidend te blijven, richt Hipex zich steeds meer op developers. Bosman: “We willen hen zoveel mogelijk vanuit de techniek ontzorgen. Daarom streven we ernaar onze geautomatiseerde selfservice zo hoog mogelijk te maken, zodat developers efficiënt de applicaties beheren die bij ons draaien. In Nederland steven we af op de positie van marktleider. Daarom gaan we dit jaar ons geluk over de grens beproeven.”

www.hipex.io

Recente stories