Jarenlang tegenvallende economie of niet, ICT-dienstverlener ilionx groeide de afgelopen jaren met gemiddeld 10-15% per jaar in omvang. Het bedrijf heeft helemaal geen last van gecancelde opdrachten of dalende omzetten, en deze trend zal zich gezien de huidige orderportefeuille nog wel even doorzetten, is de verwachting van Wiebe de Boer, algemeen directeur bij ilionx. “Het lijkt er op dat wij de afgelopen jaren de juiste keuzes hebben gemaakt en de goede dingen hebben gedaan”, zegt hij. “En dat vertaalt zich ook in kwalitatieve groei. We hebben echt goede mensen in dienst. Dat komt mede doordat wij ondanks het economische tij zijn blijven investeren in opleidingen, trainingen en innovatie. In een kennisintensief bedrijf als het onze zijn mensen en expertise ons bedrijfskapitaal.”
De klanten van ilionx varen daar vanzelfsprekend wel bij, en ook de medewerkers waarderen deze investering in hun kennis en kunde. De onderneming wordt er uiteraard intelligenter en beter van, wat zich weer vertaalt in een sterkere marktpositie, omdat bedrijven kiezen voor gedegen vakmanschap en doelgerichte dienstverlening. Niet alleen technische knowhow is belangrijk om ICT-service van de bovenste plank te kunnen bieden, ook branchekennis en kennis van de markt zijn noodzakelijk om adequaat te kunnen bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen van klanten.
“Om onze klanten optimaal van dienst te kunnen zijn, en hun de hoogst mogelijke kwaliteit van dienstverlening te leveren, zien wij het als onze plicht om kritisch met onze klanten mee te denken over wat zij aan ICT-systemen en functionaliteit nodig hebben om succesvol in hun markten te kunnen opereren”, benadrukt De Boer. “En gezien de groei aan opdrachten, wordt onze aanpak zeer gewaardeerd.”
- Computable 100 - 2013
- René Moscou