Het bijhouden van kennis van onlinemarketingontwikkelingen is essentieel om in dit vakgebied vooruit te komen. Maar wie hiervoor aanklopt bij Competence Factory krijgt standaard meer. Creativiteit, balans en entrepeneurial skills vormen bij dit opleidingsinstituut belangrijke onderdelen van trainingen. “Als je iemand wilt leren een boot te bouwen, leer hem dan verlangen naar de zee. Dit komt van een Chinees gezegde en is een prachtige samenvatting van onze visie,” vertelt CEO René Steuer. “Inspireren en doelen meegeven zijn basisvoorwaarden om leerstof gemakkelijker op te nemen. Tegelijkertijd moet je weten welk onderdeel van de ‘botenbouw’ bij jou past, zodat je werk binnen een team ook een fantastische uitdaging blijft.”
Future proof
Competence Factory biedt 170 trainingen gericht op ‘future jobs’, waaronder design thinking, online marketing, webdesign en UX. “We willen in alles goed zijn. Dus hebben we trainers die vanuit hun eigen werkzaamheden met gave praktijkvoorbeelden komen, inspireren en het beste uit mensen halen.”
Great Place to Work 2021, Beste opleider 2020, de vele positieve individuele reviews; bij Competence Factory zijn ze trots op alle verkregen erkenning. Toch is dit voor Steuer ook een reden om extra stappen te blijven zetten. “Al sinds onze start dertig jaar is ‘de mens’ bij ons het uitgangspunt. In de IT en marketing staat techniek centraal. Wij zien daarbinnen veel mensen vastlopen. Daarom koppelen we kennistrainingen aan persoonlijke skills. Als je lekker in je vel zit, werk je fijner. Bovendien, mooie skills en creativiteit zitten in het DNA van ons allemaal. En precies die elementen ga je, naast vakkennis, opnieuw ontdekken met onze trainingen.”
- Emerce 100-2021
- Marja Theunissen
- Download artikel