Holistische aanpak van online marketing

Online marketingbureau Traffic Builders staat al jaren hoog in de Emerce Top 100 en is verheugd en trots dat het nu voor de tweede keer de toppositie inneemt als beste in de categorie zoekmachinemarketing. Het toont aan dat de door Traffic Builders gehanteerde holistische benadering van marketing doeltreffend is en echt werkt.

“De marketing- en sales-doelstellingen van onze opdrachtgevers staan bij ons centraal”, legt directeur en oprichter Wolter Tjeenk Willink uit. “Het koopproces van de doelgroep speelt zich af binnen een diversiteit aan kanalen, en het wordt steeds complexer én belangrijker om de marketingmix daar goed op aan te laten sluiten. Traffic genereren naar een website is belangrijk, maar bezoekers overhalen tot de gewenste actie, online of offline, is veel belangrijker. Of het nu gaat om new business, of juist het verhogen van de retentie.”

Traffic Builders zet innovatieve online marketing- en sales-oplossingen in om meetbaar resultaat te behalen. “Een goede invulling van online marketing vandaag vraagt om specialistische kennis en een integrale, datagedreven aanpak”, benadrukt Tjeenk Willink. “Het is cruciaal om de afzonderlijke kanalen in de marketingmix als één geheel aan te sturen. Zoekmachinemarketing vormt hierin de rode draad, omdat het voor alle fasen ingezet kan worden. Wij hebben hiervoor een model ontwikkeld waarbij de KPI’s zijn afgestemd op de rol van het kanaal in de marketingmix.”

Met die holistische benadering als basis heeft het bureau zijn dienstverlening – naast SEO, SEA, web analytics en conversieoptimalisatie – verder uitgebreid met social media marketing, display advertising en marketing intelligence, zodat nu een zeer compleet aanbod aan marketingdienstverlening kan worden geboden.

Holistische aanpak van online marketing

Recente stories