Het betaalplatform dat maar blijft groeien

Digitaal, contactloos en mobiel betalen wordt steeds meer de norm in ons dagelijks leven. Achter de schermen wordt een belangrijk deel van dit betalingsverkeer afgehandeld door Payconiq International, dat zijn technologie sinds 2021 in dienst heeft gesteld van iDEAL. Dat heeft voor Payconiq als ‘machinekamer’ gekozen, omdat het met dit schaalbare en duurzame cloud-based betaalplatform niet alleen klaar is voor de toekomst, maar ook kan profiteren van de innovatieve kracht van Payconiq. “We hebben veel ervaring met de ontwikkeling van eigen betaaloplossingen,” zegt Guido Vermeent, CEO van Payconiq International, “zoals de QR-codes. Op basis van die knowhow ontwikkelen wij steeds slimme diensten en nieuwe toepassingen.”

Payconiq staat bekend om het flexibele platform, gedragen door gespecialiseerde technici en programmeurs. Zij bedenken de softwareoplossingen waar deze snelgroeiende betaalmarkt om vraagt. Vermeent: “We werken voor zowel banken en payment service providers als voor merchants. Voor elke klant op de Europese betaalmarkt kunnen wij meerwaarde creëren.”

Focus op innovatie

Het afgelopen jaar heeft Payconiq zijn toonaangevende positie als technische serviceprovider verder uitgebouwd. Klanten kunnen diensten afnemen of die juist verder laten ontwikkelen, van processing tot apps en value added services als loyaltyprogramma’s. Payconiq richt zich ook op partnerships, die een brede aansluiting mogelijk maken in de waardeketen van betalingen. Vermeent: “Digitale betalingen worden steeds meer geïntegreerd in de customer journey; wij zorgen ervoor dat die interactie probleemloos verloopt. Tegelijk ontwikkelen we steeds nieuwe diensten met impact. Geloof me, er gaat veel veranderen op de betaalmarkt.”

www.payconiq.com

Het betaalplatform dat maar blijft groeien

Recente stories