“Vanaf de oprichting in 1850 is het doel van ons bedrijf geweest om reële risico’s van ondernemers en particulieren te delen en te spreiden”, zegt algemeen directeur Peter Paul Barth. “En die doelstelling is in de 165 jaar van ons bestaan nog steeds niet veranderd. Wij zijn in de markt om onze klanten passende en no-nonsense verzekeringen te verschaffen.” De maatschappij biedt haar klanten nog altijd zekerheid door risico’s over te nemen die zij zelf niet kunnen dragen.
Hoewel er in 165 jaar veel is veranderd in de wereld, doet Klaverblad nog steeds waar het goed in is: verzekeringen. Uiteraard is de onderneming met haar tijd meegegaan en maakt zij gebruik van beschikbare technologische hulpmiddelen zoals Internet. “Anders hadden we er nu niet zo goed voorgestaan”, zegt Barth. “Klaverblad staat er financieel uitstekend voor, maakt een gezonde winst en beschikt over een forse solvabiliteit. Maar laat ik benadrukken dat wij in ons werk en in onze mentaliteit niet zijn veranderd. We leveren nog steeds verzekeringen voor gewone mensen. Het is en blijft ons streven om dat zo goed mogelijk te blijven doen.” Klaverblad gaat er prat op dat het gemakkelijk bereikbaar is en snel reageert op vragen van klanten. “Klanten krijgen ons zelf aan de lijn en geen callcenter”, beklemtoont Barth. “We zijn gewoon gebleven, en gezien onze groei wordt onze werkwijze zeer gewaardeerd.”
- MT Finance - 2014
- René Moscou