Reed Business Information is onderdeel van één van ’s werelds grootste mediaconcerns, RELX Group, voormalig Reed Elsevier. Met relevante data solutions helpt Reed Business Information haar klanten bij het nemen van belangrijke beslissingen in het hart van hun werkproces.

Elsevier is één van de sterke B2C-merken van Reed Business Information en is volop in beweging om te blijven voorzien in de informatiebehoeften van de lezers. Voortaan kan men alle artikelen uit het weekblad ook digitaal lezen via desktop, tablet én smartphone. Zo bepalen lezers zelf hoe zij de inhoud van Elsevier het liefst willen lezen.

“Digital publishing maakt een enorme groei door”, zegt Elles Leijzer, Digital Marketing Manager bij Reed Business Information. “We hebben met succes de overstap gemaakt naar het aanbieden van digitale content. Maar de behoefte van de lezer verandert continu. Daarom blijven we zoeken naar mogelijkheden om onze content te verrijken via onze digitale platformen. Ook digital first en digital only publiceren zijn belangrijke standaarden geworden. De lezers krijgen toegang tot kwalitatief hoogwaardige artikelen, achtergronden en opinies, zodat zij de feiten bij het nieuws krijgen en in staat worden gesteld om zelf een opinie te vormen en beslissingen te kunnen nemen.

Elsevier groeit mee met de informatiebehoefte van de lezer, wat onder andere heeft geresulteerd in de vernieuwing van de Elsevier website. Alle content is nu voor iedereen toegankelijk, deels gratis, deels betaald. Ook is er een nieuwe mobile app beschikbaar waarmee de content kan worden ontsloten. Elles Leijzer: “Via onze website en app hebben onze lezers de beschikking over dezelfde kwaliteit en diepgang die zij al zeven decennia van Elsevier gewend zijn, maar dan in een nieuw jasje.”

Recente stories