Ruim twee jaar geleden hebben Johan Smits en Rik van den Wijngaard het succesvolle e-commerce bureau Yellowgrape opgericht.
En nu: met een Copernica award op zak verzorgen negen specialisten maximaal e-commerce rendement voor webshops. “Wij realiseren impact voor onze klanten. Als het gaat om strategie, design en e-commerce marketing – van SEO, SEA, e-mailmarketing en affiliate marketing kan men bij ons terecht”, zegt Smits.
Van den Wijngaard: “Voor een nieuwe klant maken we allereerst een e-commerce review van de bestaande marketingkanalen, om te zien hoe de shop erbij staat. Vervolgens stelt Yellowgrape een een traffic forecast op basis van de e-commerce review, benchmark en de kansen in de markt. De KPI’s (key performance indicatoren) uit de traffic forecast benchmarken we in heldere rapportages en het e-commerce dashboard. Dan begint het spel. Wij zijn dagelijks bezig om de targets samen met onze klanten te behalen.
Yellowgrape heeft hier een duidelijke en signalerende functie in.” Smits vult aan: “Naast de standaard dienstverlening zet Yellowgrape in op innovatie en technologie.”
Van den Wijngaard: “Het beste voorbeeld van succes is de vernieuwende vorm van personalisatie. Het gaat hier om algoritmes die draaien op basis van persoonlijk gedrag waardoor er profielen ontstaan. Diezelfde algoritmes zorgen voor tailor made aanbevelingen en gepersonaliseerde uitingen aan klanten. Voor veel webshops ligt hier nog een kans. Terwijl er een groei van 15 tot 40 % in de conversie mee is te realiseren.” Yellowgrape presenteert in het tweede kwartaal van dit jaar het personalisatie onderzoek onder de Twinkle100 webshops.
www.yellowgrape.nl
- Emerce 100 - 2017
- Fidessa Docters van Leeuwen