Zuivelconcern FrieslandCampina is ontstaan nadat de bedrijven Friesland Foods en Campina vier jaar geleden besloten de handen ineen te slaan. Met dit besluit werd een mondiaal opererende organisatie van formaat op de kaart gezet. Met ruim 10 miljard euro omzet, 20.000 medewerkers en bijna 15.000 deelnemende melkveehouderijen is wat grootte betreft sprake van de tweede zuivelcoöperatie in de wereld.

Het management (top 70) heeft zelf na de geslaagde fusie met steun van een consultancybureau een groeistrategie ontwikkeld met zes speerpunten onder de naam ‘Route 20/20’ die tot doel heeft de toegevoegde waarde van de organisatie en haar producten te verhogen. Om dit te realiseren wil FrieslandCampina versneld groeien in geselecteerde markten en productcategorieën.

 

“In korte tijd zijn wij er in geslaagd om goede prestaties te leveren op diverse terreinen zoals financiële performance, kwaliteit, duurzaamheid, innovatie en groene energie”, vertelt Frank van Ooijen, Director Corporate Communication & Sustainability bij FrieslandCampina. “We zijn voortdurend bezig om de nieuwe organisatie verder te professionaliseren. We krijgen daar ook erkenning voor in de buitenwereld met prima reputatiescores, waaronder onze huidige positie in de Top 500 van Management Team.” Hoewel FrieslandCampina nog een jonge organisatie is, brengen de bedrijven die aan de nieuwe coöperatie vooraf gingen 150 jaar kennis en ervaring in. Die expertise, het vakmanschap van de aangesloten boeren en het enthousiasme van de overige medewerkers zorgen dat er sprake is van een bruisend en dynamisch bedrijf dat een van belangrijkste spelers is op de wereldwijde zuivelmarkt. “We zijn goed op weg om de organisatie succesvol verder te laten groeien op de wereldmarkt”, aldus Van Ooijen.

www.frieslandcampina.com/nederlands

Recente stories