Innovatie moet én kan anders. Veel breder en vooral veel zinvoller! De economische uitdaging van de komende eeuw is hoe wij op een duurzame manier kunnen innoveren en groeien. Dat vergt leiders met het lef om de status quo aan te pakken. Leiders die vanuit hun hart teruggaan naar de kern: denken vanuit klantbelangen, ondersteuning van medewerkers, uitmuntende producten en service, en nieuwe manieren om met grondstoffen om te gaan.
Die breedte eist nieuwe vormen van innovatie, zoals dutchJugaad. Sanne Snieder van dutch: “Jugaad is een Indiaase mindset van slimme improvisatie. De meest creatieve oplossingen ontstaan wanneer er een schaarste aan middelen is. Neem een voorbeeld aan McGyver! dutchJugaad verbindt deze mindset met het gezonde Hollandse boerenverstand en helpt organisaties slimmer, sneller en goedkoper te innoveren. Ook het eigen maken van een start-up mentaliteit, co-creatie of hackatons zijn bewezen oplossingen in het realiseren van doorbraken.”
Naast innovatie zijn inspiratie en implementatie essentiële drivers voor duurzame vernieuwing. Drivers die wij bij dutch ook hanteren. Zo laten wij ons inspireren door ondernemers in Nepal: hun ‘learning by doing’ mentaliteit helpt ons om vernieuwend te zijn. Implementatie betekent dat wij met de poten in de modder gaan staan en verantwoordelijkheid voor resultaat nemen. Het is de durf van dutch om anders te zijn. En dat werkt. Niet voor niets wordt dutch in het Incompany onderzoek het hoogst gewaardeerd voor haar toegevoegde waarde. Meer weten?
- FD Outlook-01 - 2014
- René Moscou