e-Village is al sinds 2000 dé specialist in e-mailmarketing. De Marketing Solution Provider helpt klanten de effectiviteit van hun marketingcampagnes en klantcontactmomenten te verhogen. Met een team van ruim 70 e-mailspecialisten staat e-Village dagelijks klaar voor opkomende spelers en prominente merken uit alle branches, waaronder bol.com, Transavia en Greetz. e-Village is vooral bekend om Clang: het zelfontwikkelde omnichannel marketingplatform. ‘’Clang is een gebruiksvriendelijke alles-in-één-tool voor het samenstellen van succesvolle e-mailcampagnes’’, vertelt Sjuul van der Leeuw, Managing Director van e-Village. ‘’Onlangs hebben wij Clang Analytics gereleaset en binnenkort zullen we de Clang Store releasen. Binnen Clang Analytics kunnen gebruikers in hun zelf samengestelde dashboard realtime hun e-mailresultaten inzien. In de Clang Store kunnen ze nieuwe ondersteunende apps en extensies aanschaffen.’’
Ieder jaar publiceert e-Village de E-mail Benchmark. Voor het meest recente rapport werden 3,5 miljard e-mails en 14.000 campagnes geanalyseerd. ‘’De E-mail Benchmark 2018 laat zien dat bedrijven steeds meer in e-mailmarketing investeren’’, zegt Van der Leeuw. “E-mailmarketing wordt voornamelijk ingezet voor het genereren van traffic naar de site, webshop en winkel, maar ook voor het stimuleren van verkoop. Om de e-mailmarketing van klanten nog succesvoller te laten verlopen, ondersteunen we hen via de afdeling Campaign Services bij het ontwerpen van campagnes. Denk aan design, maar ook aan strategie. Indien gewenst zetten we onze marketeers in op locatie bij een klant. Met deze service willen we onze positie op het gebied van omnichannel marketing automation software vasthouden en versterken.’’
- Emerce 100 - 2018
- Marco Mulders
- Download artikel