De Klop Group: niet lullen, maar poetsen

De Klop Group: niet lullen, maar poetsen

Schoonmakers worden op de werkvloer zelden gezien. Ze doen stilletjes hun belangrijke werk, dat cruciaal is voor elk bedrijf: ze geven de andere werknemers de kans hun werk te doen in propere omstandigheden. Algemeen directeur Michael Kronenburg van De Klop Facility Group: “Het vak is nog steeds ondergewaardeerd, maar daar werken we aan. Mede door de toepassing van digitale tools maken we schoonmaak onderdeel van het dagelijkse werkproces van de opdrachtgever, waardoor de dienstverlening beter wordt. Zo krijgen onze schoonmakers een gezicht, worden ze deel van het bedrijfsproces. Gewaardeerd worden om wat je doet, is belangrijk. Dat blijkt ook wel, want het verloop is bij ons nihil.”

Mensenwerk
Coronatijd heeft de algemene houding tegenover het belang van schoonmaak een duw in de goede richting gegeven, constateert Kronenburg. “Alles staat of valt met goede hygiëne. Let je daar niet goed op, dan zul je er uiteindelijk voor betalen. Daarom houden wij onze opdrachtgevers scherp met adviezen en voorstellen. Bij ons geen overdreven managementlagen of onrealistische beloften. Wij zijn een echt familiebedrijf: we zeggen waar het op staat en we doen wat we zeggen. Niet lullen, maar poetsen.”
Met zo’n 450 medewerkers is De Klop Facility Group actief door heel Nederland, maar binnenkort wordt uitgebreid naar de andere landen van de Benelux. Met hun duurzame en innovatieve dienstverlening, van receptie- en handymandiensten tot specialistisch werk als de scoonmaak van ziekenhuizen in Londen en op Curaçao, vertrouwt Kronenburg erop ook in België en Luxemburg voet aan de grond te krijgen. “Uiteindelijk is facilitymanagement gewoon mensenwerk. En daar zijn wij goed in: no-nonsense, afspraak is afspraak en oog voor elkaar.”

Recente stories