Als de technologie de kunde van het personeel overschaduwt, is er sprake van een kenniskloof. Wat kun je als organisatie het beste doen om die kenniskloof te overbruggen? IT-opleider Global Knowledge, marktleider in Nederland met een hoge notering in het onderzoek van IDG, buigt zich over deze vraag.

Maar liefst 70 procent van de managers geeft aan dat er sprake is van een kenniskloof in hun team, blijkt uit onderzoek van Global Knowledge. “De eerste stap is te kijken wat de kenniskloof behelst”, zegt René Lap, Manager Director Benelux bij Global Knowledge. “Met behulp van assessments wordt duidelijk in kaart gebracht wat de positie van de klant op dat moment is. Global Knowledge bepaalt gezamenlijk met de klant waar de prioriteiten liggen. Dat doen we aan de hand van kritische vraagstukken over de organisatie.”

Global Knowledge faciliteert trainingen om de communicatieve vaardigheden te verbeteren maar juist ook om specialistische kennis (over bv. Security of Cloud Computing) bij te spijkeren. “Door jarenlange ervaring zijn we uitgegroeid tot beste kennispartner”, stelt Lap. De behoefte aan een passende opleider is groot. Maar liefst 96 procent van de IT’ers zou zich graag verder ontwikkelen. De volgende fase in die behoefte aan ontwikkeling is het bepalen van de doelgroepen en de leervoorkeuren van de betrokken medewerkers. Vervolgens maakt Global Knowledge een opleidingsplan waarin ook de succesvolle leervormen online en blended learning worden opgenomen. “Als laatste evalueren we gezamenlijk de vastgestelde performance indicatoren. Daarna begint het proces opnieuw. Zo gaat dat met leren”, besluit Lap.

www.globalknowledge.nl

Recente stories