Digital marketingbureau Netprofiler loopt als eerste en grootste Google Analytics-partner van Nederland voorop bij het optimaal verzamelen van data via diverse tag management tools en datamanagement platformen (DMP). “Door deze data goed te analyseren, kunnen we gesegmenteerde en gepersonaliseerde campagnes voor onze klanten voeren”, vertelt managing partner Frans Appels. “We gebruiken hierbij media als search, display, e-mail, social en onsite personalisatie. Ook bevorderen we het slim gebruik van data, zoals in feeds voor shopping en remarketing.”

De rol van data is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden bij het optimaliseren van online marketingactiviteiten. “Wij hanteren 5 drivers in onze aanpak: traffic, conversie, transactiewaarde, retentie en viraliteit”, vertelt managing partner Daniel Markus. “Door op al deze drivers tegelijk te sturen, neemt de online omzet exponentieel toe. We hebben dit al bij veel klanten zien gebeuren. Met ruim 60 online marketingspecialisten helpen we e-commerce partijen als Internetbikes, NY Pizza, Paradigit, Futurumshop en Intratuin. Ook werken we voor dienstverleners als Hartstichting, Het Concertgebouw, Santander, Zorg & Zekerheid en Klaverblad.”

Netprofiler ziet dat er steeds vaker afgerekend wordt op resultaat of omzetgroei. “We lopen daar niet voor weg, integendeel”, vertelt Appels. “Het motiveert ons te blijven innoveren. We hanteren een test-learn-scale aanpak waarbij we steeds nieuwe kanalen, doelgroepen, boodschappen en ideeën testen en bij succes opschalen. Klanten belonen dit met een langdurige samenwerking. En met een goede score in de Emerce 100!”

www.netprofiler.nl

Recente stories