Hoe word je verkozen tot Nederlands beste managementadviesbureau? Door voor de best mogelijke organisatorische oplossingen te zorgen, en door medewerkers en klanten uit te dagen een meetbaar businessrendement te realiseren. Quint weet wat werkt en waarom, en geeft een duidelijk antwoord op de vraag hoe organisaties effectiever, efficiënter en winstgevender kunnen opereren. Quint-consultants zijn geen rapportschrijvers, maar zitten het grootste deel van de tijd met hun klanten rond de tafel om te bepalen wat zakelijk gezien de beste oplossing is voor een uitdaging. Zij adviseren over ICT-gerelateerde en organisatorische vraagstukken, met het doel de continuïteit en winstgevendheid van de klant te verbeteren. Wat Quint principieel onderscheidt van andere adviesbureaus is dat het zelf geen operationele (IT-)diensten verleent.
“Autonomie is een wezenlijk kenmerk van Quint’s adviespraktijk, zodat wij onafhankelijk de belangen van de klanten kunnen behartigen”, zegt Maurice Boon, directeur van Quint. “Wij zijn in business om de efficiëntie van bedrijfsprocessen bij onze klanten te verhogen en de slagkracht van hun business te verbeteren. Soms adviseren wij outsourcing, en soms is het verstandiger om de interne processen te verbeteren of om de eigen IT beter te organiseren met behulp van bijvoorbeeld LEAN.” LEAN heeft tot doel om alle procesactiviteiten te verwijderen die geen waarde toevoegen. De Quint-consultants werken zelf mee aan de verbetering van de business- en IT-processen. Zij adviseren niet vanaf de zijlijn, maar coachen de opdrachtgever on-the-job. Hierbij ondersteunen zij met raad en daad bij de realisatie van de organisatorische verbeteringen, en durven daarbij resultaatverantwoordelijkheid te nemen. Quint gaat de uitdaging aan.
- MT100 - 2012
- René Moscou