Flexibiliteit en klantgerichtheid. Deze kernwaarden kwamen al snel naar voren bij het recente MT1000-onderzoek van MT/Sprout, en dit kwam niet onverwacht.

Country Director Nederland Ralph van den Berg licht dit graag toe: “Financiële ondersteuning werkt voor ons alleen als je het echt persoonlijk aanpakt. Of een klant nu groot of klein is: iedere relatie heeft al jaren z’n eigen vaste contactpersoon. Een ervaren accountmanager die de business en de situatie van de klant goed kent. Zo kunnen we altijd snel schakelen. Wie bij Scania Financial Services aanklopt, kan binnen 48 uur een financieringsvoorstel krijgen én acceptatie. Dat is inderdaad sneller dan gebruikelijk. Bij Scania zit de zekerheid niet in het onderpand van huizen en privévermogen, maar wel in het object en in de kwaliteit van de klant. We hoeven daardoor geen lang traject te doorlopen voor acceptatie.”

Van den Berg vervolgt: “Ook in slechte tijden staat Scania Financial Services schouder aan schouder met zijn klanten om oplossingen te zoeken. Mooie voorbeelden zijn de coronacrisis en de financiële crisis. Toen veel relaties het zwaar hadden, zijn we met ze in gesprek gegaan. Uiteindelijk hebben we veel relaties kunnen helpen met hun liquiditeitsspanningen. Maar ook als het goed gaat en er naar de toekomst moet worden gekeken, staan we voor ze klaar. Zoals nu met de transitie naar elektrische voertuigen en de bijbehorende laadinfrastructuur. We zijn daarvoor nu al druk bezig om financieringsoplossingen te vinden. Dat doen we al brainstormend samen met de klant. En dat wordt zeker gewaardeerd.”

Recente stories