Als uw website een algemene banner of een pop-up plaatst op het moment dat de website geopend wordt, dan geeft 30% tot 40% van de bezoekers geen toestemming. Een groot deel klikt zelfs direct weg. “Die hebben daar geen zin in”, benadrukt Ron Brinckman, directeur van iPROFS. De bezoekers expliciet toestemming vragen om cookies te mogen gebruiken, wat de wet voorschrijft, heeft een averechts effect.
De gebruikerservaring verslechtert en veel bezoekers geven geen toestemming of verlaten de site zelfs direct, met een daling van de conversie en het rendement als gevolg. Sommige bedrijven en organisaties verwijderen drastisch alle social media, advertising en analytische tools van hun websites om binnen de wet te blijven. Hoewel dit een mogelijke kortetermijnoplossing is, blijft de vraag bestaan op welke wijze u uw conversie en rendement kunt terugwinnen? iPROFS heeft een betere oplossing: CookieRight. CookieRight is een door iPROFS ontwikkelde toolbox waarmee u een maximaal rendement uit uw website haalt, binnen de cookiewet blijft en een optimale gebruikerservaring behoudt.
“Onze oplossing vraagt precies op het juiste moment – en op een sympathieke wijze – toestemming om cookies te mogen gebruiken”, legt Brinckman uit. “Bovendien wordt alleen toestemming gevraagd aan bezoekers uit Nederland en andere landen binnen de EU.” Cookies voor (re)targeting, advertising en andere producten worden op een eenvoudige manier geplaatst, zodat websites een hoog rendement behouden. CookieRight is daarmee de compleetste oplossing in één gebruiksvriendelijke toolbox. Uiteraard ontwikkeld en gebouwd door iPROFS, want de organisatie behoort volgens Emerce100 tot de beste full service internetbureaus van Nederland.
- Emerce 100 - 2012
- René Moscou