De dialoog met zakelijke klanten uitbreiden is een van de prioriteiten bij Lexmark. Het bedrijf is namelijk veel meer dan alleen een printerleverancier, hoewel het dat nog niet altijd voldoende aan het bedrijfsleven heeft weten duidelijk te maken. Enkele jaren terug is de organisatie de weg van de Managed Print Services ingeslagen, een uitgebreid dienstverleningsportfolio waarmee het bedrijf de klant volledig wil ontzorgen wat betreft printmanagement en infrastructuur.

Ook dankzij het gebruik van Lexmark’s Document Management Software en Print Release heeft een klant de beschikking over geavanceerde tools die het totale documentbeheer ondersteunen en daadwerkelijk inzicht geven in hoe een organisatie informatie verzamelt, beheert en gebruikt. “Lexmark is inmiddels een zakelijke gesprekspartner geworden die adviseert over de optimalisering van businessprocessen en workflows die als geen ander in staat is de verborgen kosten van processen bloot te leggen”, vertelt Niels Priem, General Manager Benelux.

 

Op basis van die informatie komt Lexmark met voorstellen om die kosten te elimineren, waardoor aanzienlijk kan worden bespaard. “Wij kunnen veel meer dan klanten in eerste instantie van ons verwachten”, vertelt hij. “Wij kunnen veel meer dan alleen printers ontwikkelen, het gaat niet enkel om hardware. Maar dan moeten wij wel ‘awareness’ creëren over onze aanzienlijke kennis van bijvoorbeeld Business Process Management en Enterprise Content Management. Wij willen onze klanten graag informeren over hoe zij hun businessprocessen kunnen verbeteren en workflows efficiënter kunnen inrichten. Soms met betrekkelijk kleine aanpassingen en zonder er grote investeringen voor te hoeven doen. Daar zijn wij erg goed in geworden.”

www.lexmark.nl

Recente stories