De binnenwereld verbinden met de buitenwereld, gestaafd met data. Dat is wat Wepublic doet. “Met goede inzichten in wat er buiten gebeurt, kom je tot betere besluiten”, zegt Co-CEO Mark van den Anker.
Dat wat er in de omgeving gebeurt, is meer dan ooit relevant voor bedrijven. Of dat nu politieke ontwikkelingen zijn, standpunten van belangenorganisaties of het maatschappelijk sentiment. Die inzichten zijn van grote waarde voor de eigen business. Maar daar wringt ook meteen de schoen. Want hoe hou je als bedrijf de vinger aan de pols van de o zo omvangrijke en complexe buitenwereld?
“Dit is een worsteling voor veel bedrijven”, zegt Mark van den Anker, Co-CEO van Wepublic, adviesbureau voor public affairs en communicatie. “Er zijn zoveel ontwikkelingen gaande en er moet op zoveel borden worden geschaakt, dat het voor bedrijven een enorme uitdaging is om overzicht en grip te houden.”
Maar het kan wel degelijk. Van den Anker: “Het begint met goede monitoring en datagedreven analyses. Zo kunnen we onze adviezen en persoonlijke inzichten onderbouwen met feiten op basis van die data-analyses. Maar ook bieden we bijvoorbeeld een app waarmee klanten hun eigen stakeholders kunnen bijhouden. Op die manier brengen we de buitenwereld naar binnen.”
Hiermee tilt Wepublic het communicatievak naar een nieuw niveau. Van den Anker: “We helpen klanten om dilemma’s te delen. Luisteren naar de verschillende belangen en inzichten staat daarbij voorop. Zo kom je als bedrijf tot betere besluiten en maak je impact.”
- MT1000-2023
- Irene Schoemakers
- Download artikel