AdLantic – Page-ad.com

Helaas voor de kleinere online bannerformaten: de vrees dat je als adverteerder beter af bent met grotere online displayformaten is nu onomstotelijk bewezen.

Adform heeft onlangs een onderzoek gedaan naar de effectiviteit van verschillende bannerformaten. De grotere "jongens" (rich media uitingen) scoorden op alle vlakken beter dan de minder (pixel) bedeelden.

De clickratio van de grotere vrienden is gemiddeld 300% hoger dan die van standaardbanners. De engagementratio (interactie met de banner) van rich media is bijna 800% hoger en ook worden ze 26% vaker daadwerkelijk getoond in plaats van verstopt onderaan een webpagina.

Page-ad.com, het eigen bannernetwerk van AdLantic, scoort zelfs nog hoger. Binnen dit netwerk, waar programmatic homepage take-overs ingezet kunnen worden, is de gemiddelde clickratio 2.400% hoger dan bij normale banners. De zichtbaarheidsratio van Page-ad bereikt (Comscore) waarden van 97%. En dankzij moderne technieken is het mogelijk om deze take-overs geautomatiseerd in te kopen via real-time bidding.

Recente stories