‘Als techbedrijf banen wij al 14 jaar de weg’

“Het is een enorme uitdaging om nummer 1 te worden én te blijven”, weet funda CEO Marc Duijndam. “In ons oprichtingsjaar 2001, floreerden Windows XP, Internet Explorer 6 en de Nokia 3310, de meeste gebruikte mobiel ooit. Maar wat is er over van die grootheden?”

Duijndam stelt de veelbetekenende vraag met een glimlach. “Windows is op zijn minst bijgehaald door Apple, Explorer verloor het in Nederland van Chrome en Nokia brengt geen eigen telefoons meer uit. En wat dacht je van eerdere Nederlandse successites als Ilse, Hyves of Planet.nl? Het kan verkeren.”

De prestatie van funda, nummer 1 vastgoed platform van Nederland, is daardoor des te groter. Funda werd maar liefst 7 keer op rij verkozen tot Website van het Jaar en geniet een naamsbekendheid van ruim 90% bij de Nederlandse consument. Daarbij is funda een pionier op vele vlakken van technologie en innovatie. “Voor de gebruiker zijn we in de afgelopen 14 jaar gevoelsmatig hetzelfde gebleven. En daar zit precies de paradox”, aldus Duijndam. “Want we staan niet stil en innoveren continu. Alleen zo blijven we nummer 1 in een razendsnelle digitale wereld.”

Funda wordt door veel mensen ‘simpelweg’ gezien als dé huizensite met ruim 250.000 huizen online. Maar met maandelijks 28 miljoen bezoeken, 80 miljoen zoekopdrachten en 650 miljoen bekeken foto’s, ziet Duijndam dat nét even anders. “Wij behoren tot de top technologiebedrijven van Nederland. Wij zijn entrepreneurs: we verwerken 24/7 enorme datastromen, testen de nieuwste technieken en maken deze toepasbaar voor de makelaardij. Denk aan de Google Chromecast, een Windows 8-app en een toepassing van de Oculus Rift. Onze 90 medewerkers banen dagelijks de weg van vernieuwing voor anderen. Het is te gek om daar deel van uit te maken.”

www.funda.nl

‘Als techbedrijf banen wij al 14 jaar de weg’

Recente stories