Van IT-infrastructuur tot devices: alles wat met Apple te maken heeft, levert Pro Warehouse. Het bedrijf is uitgegroeid tot Europa’s grootste dienstverlener op het gebied van Apple.
“Pro Warehouse adviseert, levert, implementeert en beheert IT-infrastructuren die te maken hebben met Apple”, zegt Ernest van Minnen van Pro Warehouse. De keuze voor Apple is een keuze voor specialisatie, legt hij uit. “Onze concurrenten doen Apple er vaak een beetje bij, terwijl klanten er bij ons van verzekerd zijn dat ze zakendoen met dé specialist.”
Bij Pro Warehouse ligt de focus op kennis, met name op het gebied van integratie en implementatie, en op snelheid. “We zijn de enige voorraadhoudende partij in Nederland”, zegt Van Minnen. “Binnen 24 uur kunnen we leveren.” Dat doet het bedrijf onder meer voor KLM. “iPads worden gebruikt in de cockpit, door stewardessen. Het zijn bedrijfskritische componenten die snel moeten worden vervangen. Wij doen dat.”
Hoe Pro Warehouse daarin slaagt? Onder meer door voorraadafspraken te maken met klanten. “We richten speciale klantportalen in”, zegt Van Minnen. “Door een klantspecifieke voorraad te gebruiken, beschikt de klant altijd over de benodigde hardware. Devices worden compleet geïnstalleerd en afgestemd op het bestaande IT-systeem afgeleverd, zodat de eindgebruiker direct aan de slag kan met een nieuwe MacBook of iPhone.”
Ook abonnementen zijn een optie. Voor een vast bedrag krijgt de klant de beschikking over hardware, software en dienstverlening. Van Minnen: “We vervangen regelmatig de devices, afhankelijk van de levensduur, maar denken ook mee over de IT-infrastructuur. Hoe past Apple daarin? We zijn er voor het totale plaatje.”
- DX300-2023
- Sam de Graaff
- Download artikel