“Peugeot gaat vanzelfsprekend door met het vervolmaken van al deze bij ons merk behorende zaken,” zegt Phil Robson, algemeen directeur van Peugeot Nederland. “Peugeot wil blijvend vooroplopen wat betreft duurzaamheid en milieubewustzijn en heeft bijvoorbeeld nu al op een aantal modellen de zuinige EURO 6 motorversies geïntroduceerd. Dergelijke motoren zullen wij volgend jaar op steeds meer modellen gaan toepassen.”
2015 is ook een interessant jaar voor Peugeot, omdat het dan een uitgebreide reeks nieuwe versies op de diverse bestaande modellen op de markt zal introduceren, waarbij het sportieve luxe imago onderstreept zal worden. Heel aantrekkelijk voor klanten en wagenparkbeheerders die daarmee over de nieuwste en modernste auto’s kunnen beschikken. Robson vertelt verder: “Klanten oriënteren zich steeds meer online en gaan pas naar een dealer nadat zij via de Peugeot website hun keuze al hebben gemaakt. Dit betekent dat de rol van de dealer in het aankoopproces zal veranderen. Wij zullen klanten daarom online op een zeer aantrekkelijke wijze gaan begeleiden en proactief helpen bij hun keuze voor de juiste Peugeot, zodat zij goed voorbereid bij hun dealer kunnen aankloppen.” Peugeot is klaar voor de veranderingen in de markt.
- FD Outlook-01 - 2014
- René Moscou