Autobinck

Zorgeloze mobiliteit voor elk bedrijf

Mobiliteitsbeleid van bedrijven gaat tegenwoordig over veel meer dan alleen de leaseauto. Elke medewerker moet efficiënt en zonder gedoe kunnen reizen. AutoBinck biedt daarvoor een compleet dienstenpakket aan dat ook de werkgever volledig ontzorgt

AutoBinck kent een lange geschiedenis. Het bedrijf begon in 1907 in Den Haag met import van personenauto’s. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een groep met vijftig bedrijven en 2.700 medewerkers (totale omzet in 2017: € 1,3 miljard) die actief is in acht Europese landen. Kernwoord voor alle bedrijven: mobiliteit. CEO Paul Zekhuis: “In het verleden waren we vooral gericht op verkoop van auto’s en onderdelen, maar de markt is veranderd. Nu staat het doel meer voorop: mobiliteit. Autobezit en gebruik zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Wij zien mobiliteit als serviceproduct. Daarom hebben we ons fundament versterkt met de divisie Smart Mobility.”

‘We zijn een onestopshop die mobiliteitsbehoeften integraal kan invullen’

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Mobiliteit is bij grotere bedrijven inmiddels een onderwerp in de bestuurskamer, weet Zekhuis. “Hoe kun je als organisatie de mobiliteit voor iedereen zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk organiseren, terwijl je tegelijkertijd goed zicht houdt op de ingezette middelen en de uitgaven? Naast loonkosten vormt mobiliteit voor veel bedrijven immers een van de grootste uitgavenposten, terwijl het tegelijkertijd kan bijdragen aan de medewerkerstevredenheid.” Met slimme inzet van diverse vervoersmiddelen is het mogelijk om CO2-uitstoot te beperken. Optimaal gebruik van auto, fiets of ov is daarmee onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen, zegt Zekhuis. In het mobiliteitsbeleid kan een bedrijf keuzes toelichten en uitleggen hoe die passen bij zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid en HR-beleid.

 

Integrale dienstverlening

De Smart Mobility-divisie helpt bedrijven om hun mobiliteitsbeleid te veranderen en toekomstbestendig te maken en heeft alle diensten in huis om dit in de praktijk vorm te geven. Denk aan het organiseren van toegang tot mobiliteit, ongeacht het vervoermiddel. Ook parkeren, tanken, opladen en diensten voor het beheren van uitgaven en vervoermiddelen, integratie met het HR-beleid en de volledige administratieve afhandeling maken deel uit van het aanbod.

Telematicadochter Moove Connected Mobility verzamelt en analyseert data over onder meer rijgedrag van medewerkers met een auto van de zaak. En vertaalt die in concrete adviezen voor veilig rijgedrag, terugdringen van brandstofverbruik of efficiënter onderhoud. Radiuz en YOR24 zorgen met een mobiliteitspas, -app en -platform voor eenvoudige mobiliteitstoegang, management en administratie. Ze kunnen laagdrempelig een end-to-end mobiliteitsbudget verzorgen. Fleet Support ondersteunt bij het strak beheren van de wagenparkkosten. Zekhuis: “We geloven in integrale dienstverlening. Onze belofte is dat we een onestopshop zijn voor werkgevers om elke mobiliteitsbehoefte te vervullen.”