“We willen onze lunchgasten bewegen naar een gezonde lifestyle”, stelt Tjen van Ee, Commercieel Directeur bij Leo Catering. “Dit doen we op een ondernemende, liefdevolle en persoonlijke manier met een focus op zowel de gezondheid als de klanttevredenheid.”
‘We willen onze lunchgasten bewegen naar een gezonde lifestyle’
Al in 2019 stelde het team van Leo Catering een voedingsvisie op. “Vanaf het begin benadrukken we het gezondheidsaspect in onze dienstverlening”, legt Damon van Ee, Algemeen Directeur bij het familiebedrijf, uit. Leo Catering staat bekend om zijn vermogen snel te schakelen, lekkere en gezonde lunches te verzorgen en persoonlijke aandacht te geven. “Dit vormt de basis van ons succes, maar we wilden graag verder gaan in het bijdragen aan de vitaliteit van onze lunchgasten.” Een gezonde lifestyle blijft volgens Leo Catering niet beperkt tot de samenstelling van het assortiment. Om het idee uit te werken ging het bedrijf samenwerkingen aan met zowel Mind&Health als met een app-ontwikkelaar.
Energizers
Mind&Health ontwikkelde een module op basis van tien energizers. Tjen van Ee: “Het start met een persoonlijk energiedashboard. De deelnemer geeft antwoord op een aantal vragen, en dan blijkt of hij of zij bij bepaalde energizers een energielek heeft.” Vervolgens zorgen onder andere workshops en masterclasses ervoor dat de energizers meer in balans komen. “Dat monitoren we ook op afdelingsniveau, zodat de hele organisatie er beter van wordt.”
Bij de app, die in 2025 wordt gelanceerd, gaat het om een laagdrempelige communicatie met gebruikers. “Het is een app waarmee mensen zelf aan de slag gaan met het creëren van gezonde gewoonten”, zegt Damon van Ee. “Het kan daarbij om kleine dingen gaan: regelmatig opstaan of een wandeling maken.”
Gedeelde verantwoordelijkheid
Leo Catering rolde het programma eerst intern uit, om te zien hoe de medewerkers erop reageerden. “Je ontmoet aanvankelijk ook scepsis, maar we kregen vooral veel positieve reacties”, blikt Tjen van Ee terug. “Daarom vertalen we het programma nu naar de opdrachtgevers. We zien het promoten van een gezonde lifestyle als een gedeelde verantwoordelijkheid.” De nieuwe lifestylevisie is sinds januari 2024 uitgerold. Damon van Ee: “De reacties zijn heel erg goed; de respons van opdrachtgevers en hun medewerkers is veel hoger dan we aanvankelijk hadden verwacht.”
We verrijken het leven van onze gasten
- MT1000-2024
- Mels Dees
- Charles Poorter
- Download artikel