Zo’n succes mag gevierd worden, samen én met de klant. Rob Peters: “We kunnen keihard werken met z’n allen, maar we weten ook wanneer we even moeten stoppen om iets gezelligs te doen met elkaar. En ja, daar betrekken we onze klanten ook graag bij.”
Onderscheidende klantervaring
Jaap Jacobs merkt dat steeds meer klanten behoefte hebben aan een verdere verdieping op data. Ze willen eindgebruikers gepersonaliseerd benaderen en daar vervolgens geautomatiseerde beslissingen op nemen. “Dat speelt natuurlijk al een tijdje, maar we zien dat klanten daar nu echt volgende stappen in willen zetten. Op dit moment zijn wij bij verschillende klanten een Customer Data Platform (CDP) aan het implementeren, zodat we ze optimaal kunnen ondersteunen. Zo’n CDP is echt niet meer alleen voorbehouden aan de grote partijen.”
‘Door als familie samen te werken, kunnen we echt verwonderen’
Het is een ontwikkeling die is versneld door de coronacrisis. Dat geldt zeker voor e-commerce, zegt Wim La Haye. “Iedereen heeft de afgelopen tijd aan den lijve ondervonden hoe het voelt om volledig afhankelijk te zijn van je online platform, dus er vindt nu een inhaalslag plaats. Iedereen kan een standaardplatform wegzetten, maar het gaat erom dat je net dat stapje extra zet op het gebied van creativiteit, conversie en personalisatie. Alleen dan kun je een onderscheidende klantervaring creëren. En dat is precies waar we samen met onze klanten voor gaan.”
Soms heb je projecten waar alles samenkomt. Projecten waarbij de handtekening van een groot deel van de Handpicked-familie zichtbaar is. Brabantia is zo’n voorbeeld. Als je als klant op zoek bent naar een afvalemmer, kun je die met behulp van augmented reality in je keuken zetten, zodat je ziet hoe hij staat. Met een paar klikken heb je het product vervolgens besteld. Wim La Haye: “Van design en online marketingonderzoek tot het bouwen van de 3D-configurator en het hele e-commerceplatform. Het is allemaal verzorgd door agencies van Handpicked. Wat mij betreft is dit een samenwerking waar we als familie trots op mogen zijn en waarmee we onze klanten verwonderen vanuit onze specialisaties.”
- Emerce 100-2021
- Raymond Krul
- Charles Poorter
- Download artikel